Tiskové zprávy WWW.MITSUBISHI-MOTORS.CZ
Informace jsou platné ke dni 25.3.2017

Tokio / Praha, 25. 10. 2016Tisková zpráva

MITSUBISHI OUTLANDER OSLAVUJE 15. VÝROČÍ

Tři generace; 1.5 milionu prodaných vozů

Modelová řada Mitsubishi Outlander slaví již 15 let své existence. O její úspěšnosti svědčí i prodejní výsledky – více než 1,5 milionu prodaných vozů ve většině zemí celého světa, tři modelové generace (od června 2001 do srpna 2016 – podrobnosti v poznámce) a v současnosti i expanze na čínský trh.
(http://www.mitsubishi-motors.com/publish/pressrelease_en/corporate/2016/news/detailg826.html).

Stávající zákazníci znají Outlander i díky velmi úspěšné variantě PHEV, která představuje celosvětově nejprodávanější hybridní vůz s technologií Plug-in.

Na vlně crossoverů

Z pohledu prodejních objemů představoval model Outlander pro Mitsubishi Motors Corporation (MMC) vždy důležitou roli, což však platí i pro jeho samotný koncepční význam, kdy každá ze tří generací postupně otevírala nové brány, nejen pro společnost MMC jako takovou, ale i pro celé odvětví:

  • První generace: Vytvoření nového pojmu „crossover“ – poprvé v odvětví (koncept „ASX“ z roku 2001*)
  • Druhá generace: Flexibilní globální architektura MMC označovaná jako „Project Global“, určená pro segmenty C/D (2005)
  • Třetí generace: Elektrický pohon MMC typu Plug-in hybrid (Outlander PHEV v roce 2012)

* Studie „ASX“ představená v roce 2001 na autosalonu v Detroitu – předchůdce Outlanderu první generace (v Japonsku „Airtrek“)

Tuto klíčovou roli si Outlander udržel, a tak na podzim 2015 v rámci modelového provedení 2016 představil novou vizuální identitu MMC, označovanou jako „dynamický štít“ (Dynamic Shield).



SUV + elektrický pohon

Neméně strategická je vedoucí úloha modelu Outlander v rámci produktového plánování Mitsubishi Motors, v současnosti i do budoucna.

Společně s uvedením výrazně přepracovaného nového Outlanderu (MY16) přibližně před rokem zahájila MMC novou produktovou ofenzivu na nejbližší období…
… s klíčovým postavením vozů typu SUV (malých, středních i velkých),
… včetně nabídky provedení s pohonem Plug-in hybrid nebo s čistě elektrickým pohonem (v závislosti na konkrétním trhu a modelu),
… s jasně rozpoznatelnou tváří díky markantnímu designovému jazyku,
… s japonským řemeslným zpracováním interiéru i exteriéru na potvrzení staronového důrazu na kvalitu značky, příslušející úspěšné 99leté historii a dědictví Mitsubishi.

  • Vyrobeno více než 300 000 vozů 1. generace (uvedení v Evropě/MME34 na jaře 2003 – v tomto regionu prodáno 45 000 vozů)
  • Vyrobeno více než 600 000 vozů 2. generace (uvedení v Evropě/MME34 počátkem roku 2007 – v tomto regionu prodáno cca 145 000 vozů)
  • Vyrobeno 598 125 vozů 3. generace (do konce srpna 2016), vč. varianty PHEV (uvedení v Evropě/MME34 na podzim 2012)
  • Nejdůležitější trojice globálních trhů současné 3. generace modelu Outlander (celkové prodeje do srpna 2016):
    • Evropa (včetně Ruska a Ukrajiny): 260 000 vozů
    • Severní Amerika: 82 000 vozů
    • Severní Asie*: 65 000 vozů
      *Čína, Tchaj-wan a Hongkong
  • Nejdůležitější trojice evropských trhů (MME34, tj. mimo Ruska a Ukrajiny) současné 3. generace modelu Outlander (celkové prodeje do září 2016):
    • Velká Británie: 34 227 vozů
    • Nizozemí: 26 607 vozů
    • Izrael: 21 602 vozů

Dovozce ČR: M Motors CZ s.r.o., Na Chodovci 2457/1, 141 00 Praha 4
Zákaznické centrum: 800 808 808, www.mitsubishi-motors.cz