Tiskové zprávy WWW.MITSUBISHI-MOTORS.CZ
Informace jsou platné ke dni 25.3.2017

Praha/Ženeva, 12. 3. 2014Tisková zpráva

ŽENEVSKÝ AUTOSALON 2014: Concept AR

Koncepční vůz označovaný jednoduše „Concept AR“ navazuje na pokrokovou architekturu a koncepce, které ve jménu Mitsubishi Motors po více než čtyřicet let budují na evropských trzích image značky, jež odmítá jít s davem.


Chytře řešený koncept AR nabízí jedinečné prolnutí kategorií a technologií – architektury SUV/MPV, lehkého hybridního systému pohonu (tzv. „mild hybrid“) atd. – ty budou podrobeny zkouškám v reálných podmínkách autosalonu v Ženevě 2014.

SUV + MPV – bez konvencí

Koncepční vůz Concept AR (zkr. pro „Active Runabout“) představený poprvé v listopadu 2013 na 43. ročníku autosalonu v Tokiu představuje kompaktní MPV nové generace, spojující sportovní charakter vozů typu SUV s prostorností typickou pro MPV.

Concept AR o délce 4350 mm svými ostře řezanými křivkami vybočuje z konvencí obvyklých na automobilovém trhu a pozvedá přednosti v jádru funkčních vozů MPV, k čemuž napomáhá mj. vysoká poloha za volantem, výrazné tvary předních partií, vysoko umístěná maska chladiče se světlomety, které jakoby obepínají vůz, velké ochranné kryty ve spodní části vozu či nápadně vytažené podběhy kol.

Současně však Concept AR navazuje i na tradice vozů typu SUV, a to svým dlouhým rozvorem a zavalitými proporcemi předních partií, které jsou naopak zostřeny nahoru zalomenými charakteristickými křivkami na boku, technicky pojatým tvarem okenní linie, štíhlou maskou chladiče se směle pojatou diamantovou texturou, nebo např. průduchy ventilace začleněnými do zadních sloupků, kde napomáhají snížit aerodynamický odpor.


V neposlední řadě pak Concept AR, podobně jako všechny tři koncepční vozy* MMC přestavené na autosalonu v Tokiu, prezentuje novou vizuální identitu značky, se kterou se budeme v příštích letech postupně potkávat u všech nových crossoverů a SUV od Mitsubishi Motors. Tato vizuální identita, jejímž cílem je symbolizovat funkčnost a bezpečnost typickou pro vozy typu SUV, je založena na vertikálních prvcích (chromovaných nebo světelných), které jakoby vyztužují přední partie vozu po obou stranách masky chladiče.

*Dalšími dvěma koncepčními vozy jsou „Concept XR-PHEV“ a „Concept GC-PHEV“, které se rovněž prezentují na autosalonu v Ženevě 2014

Uklidňující design interiéru

V interiéru konceptu AR se mohou cestující pokochat jednoduchým a jemným stylem, který dává vale všem bezvýznamným prvkům ve snaze vytvořit uklidňující atmosféru. Prostorná kabina plná elegantních oblých křivek nabízí tři možná uspořádání sedadel a skýtá velkorysý prostor k převozu až šesti cestujících, nebo čtyř pasažérů s velkým zavazadlovým prostorem vzadu, anebo velký společný prostor mezi sedadly 2. a 3. řady, vč. možnosti otočit sedadlo řidiče a předního spolujezdce do konferenčního uspořádání. Kromě variabilní dispozice sedadel, která je pro vozy kategorie MPV typická, věnovali konstruktéři nemalou pozornost i dostatečnému osobnímu prostoru kolem jednotlivých sedadel a rozestupům mezi pasažéry – cestující si tak může ze základny po straně kabiny vytáhnout vlastní komunikační rozhraní připomínající tablet a spojit se prostřednictvím internetu se zbytkem světa, nebo si např. zkontrolovat poštu či vyřídit jiné osobní záležitosti.


Poměrně dlouhý rozvor náprav i přes kompaktní vnější rozměry vozu umožnil vytvořit prostornou a vzdušnou kabinu. Tento dojem ještě umocňuje mírně vypouklá panoramatická střecha označovaná jako „Crystal Lighted Roof“, která po setmění zpříjemňuje atmosféru i díky integrovanému nepřímému osvětlení.

Uklidňující atmosféru plnou pohody podtrhuje i jemný vánek a další zvuky vycházející ze štěrbin v bočním obložení kabiny. Takto pojatý pokrokový interiér, zahrnující i další prvky jako např. snadno odnímatelné držáky nápojů nebo rozhraní v podobě tabletu, bezesporu zlepšuje funkčnost a celkovou úroveň pohodlí cestujících.

Hybridní systém pohonu

Concept AR s pohonem předních kol využívá lehký hybridní systém „mild hybrid“ se startérem a generátorem poháněným pomocí řemenu (BSG – Belt-driven Starter and Generator), který zahrnuje přeplňovaný tříválcový zážehový motor o objemu 1,1 litru s přímým vstřikováním a variabilním časováním sacích ventilů MIVEC. Obsahuje 48 V lithium-iontovou baterii a měnič stejnosměrného napětí. Vzadu umístěná baterie ve spolupráci s měničem zajišťuje okamžité spuštění motoru po zastavení (např. na semaforech) a rovněž přispívá k výraznému zvýšení točivého momentu při akceleraci.

BSG umožňuje rekuperovat kinetickou energii při brzdění, čímž dále snižuje spotřebu paliva i emise CO2 a zpříjemňuje cestování všem pasažérům na palubě vozu.

Během vývoje koncepčního modelu AR se konstruktéři zaměřili i na komplexní snižování hmotnosti, zejména pak u spalovacího motoru a hybridní soustavy pohonu jako takové, ale stranou pozornosti nezůstalo ani využití panelů z vysokopevnostní oceli, které se již používají u nejnovějších vozů Mitsubishi Motors (Outlander, Space Star/Mirage,…), stejně tak jako lehkých konstrukčních materiálů na strategických místech vozu. Podstatné snížení hmotnosti rovněž znatelně přispívá k dynamice jízdy a ekologickým parametrům tohoto konceptu.

Snižování hmotnosti se odráží i ve strohém designu přístrojové desky, sedadel, nebo dokonce volbě čalounění a obkladů. Výsledkem těchto snah je zásadní snížení spotřeby paliva v kombinaci s hladší a pohodlnější jízdou.

Technologie aktivní bezpečnosti

Concept AR je vybaven souborem vyspělých a vzájemně spolupracujících technologií aktivní bezpečnosti Mitsubishi Motors, založených na informačních systémech nové generace. Všechny systémy díky vzájemné spolupráci dokáží automaticky předvídat a upozorňovat řidiče na nebezpečné situace, ale také rychle a přesně aktivovat odpovídající bezpečnostní funkce. Jde například o tyto systémy:

  • Varovný systém pro monitorování mrtvých úhlů v zadní části vozu*
  • Systém pro podporu bezpečné jízdy**
  • Automatická dálková světla
  • Systém zabraňující nechtěnému rozjezdu vozu***
  • Systém zmírňování následků čelní kolize (FCM – Forward Collision Mitigation)
  • Systém upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDW – Lane Departure Warning)
  • Adaptivní tempomat (ACC)

* Tento systém pomáhá zabránit srážce tím, že upozorňuje řidiče na přítomnost vozidel blížících se zezadu. Rovněž upozorňuje řidiče na vozidla či jiné překážky za jeho vozem během couvání, například při parkování nebo výjezdu z garáže.
** Systém podporovaný Národní policejní agenturou Japonska zvyšuje bezpečnost prostřednictvím komunikace s vozidly a silniční infrastrukturou s cílem upozornit řidiče na dopravní signalizaci ve směru jízdy nebo např. blížící se chodce, vozidla či cyklisty na křižovatkách, aby řidič mohl včas zpomalit.
*** Pokud kamera zabudovaná vpředu zjistí jakoukoli překážku bezprostředně před vozidlem a čidla detekují nechtěné sešlápnutí plynového pedálu namísto brzdy, systém automaticky seškrtí výkon motoru a zabrání pohybu vozidla vpřed. Systém zároveň upozorní řidiče, aby si počínal opatrněji.


Technické parametry

D x Š x V4350 mm / 1780 mm / 1690 mm
Počet míst6
MotorTyp:Přeplňovaný řadový tříválec 1,1 litru s přímým vstřikováním a variabilním časováním sacích ventilů MIVEC
Max. výkon:100 kW
Palivo:Benzín
Řemenový pohon startéru a generátoruMax. výkon:10 kW (48 V)
BaterieKapacita:0,25 kWh (48 V)
Pohon2WD (pohon předních kol)
PřevodovkaBezestupňová CVT

Dovozce ČR: M Motors CZ s.r.o., Na Chodovci 2457/1, 141 00 Praha 4
Zákaznické centrum: 800 808 808, www.mitsubishi-motors.cz