Tiskové zprávy WWW.MITSUBISHI-MOTORS.CZ
Informace jsou platné ke dni 29.4.2017

Ženeva, 5. 3. 2013Tisková zpráva

Mitsubishi Space Star

Díky dlouholeté tradici průkopnických technologií a přítomnosti na více než 160 světových trzích je společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) dobře připravena na to, aby provedla restrukturalizaci, která ovlivní globální automobilový průmysl, ať už z hlediska zeměpisného nebo ekologického.

Na základě konkrétních požadavků nově vznikajících trhů (cenově dostupné, robustní, ale moderní vozidla) a obnovení zájmu ve vyspělých trzích (menší / lehčí / úspornější automobily) se MMC pragmaticky snaží uspokojit tyto nové potřeby, jak uvádí obchodní plán „Jump 2013“, který obsahuje jasné cíle (20 % elektromobilů a plug-in hybridních vozů do roku 2020).

Výzkum a vývoj v MMC pokrývá široké spektrum oblastí a zabývá se mnohými alternativními řešeními, jako například:

  • Globální platformy:
    • Global Small pro B-segment (Space Star)
    • Projekt Global* pro C/D-segment (ASX**, Outlander 3. generace)
  • Zmenšování:
    • Přenesení koncepce crossoveru Outlander o jeden stupínek níže do modelu ASX** v C-segmentu
    • Návrat ke kořenům B-segmentu s šikovným 3710 mm dlouhým modelem Space Star
  • Snížení hmotnosti:
    • Významné úspěchy v mnoha směrech pro tišší, bezpečnější a lépe vybavený Outlander 3. generace (přibližně lehčí o 100 kg ve srovnání s předchozí generací) nebo Space Star (přibližně lehčí o 120 kg v porovnání s modelem Colt)
  • Spotřeba paliva / Nižší emise:
    • Systém „Auto Stop & Go” k dispozici pro větší počet modelů a pohonných jednotek
    • Pokračující vylaďování vlastních vysoce hospodárných čistých vznětových motorů 4N13/4N14
    • Další vývoj architektury zážehového motoru (nové motory MIVEC k dispozici pro Outlander 3. generace, Space Star…)
  • Alternativní pohon:
    • Rozšíření sortimentu elektromobilů značky Mitsubishi
    • Zavedení vlastní plug-in hybridní technologie Mitsubishi založené na elektromobilu (Outlander 3. generace)

*Outlander 3. generace, Lancer & Lancer Evolution, Delica D:5, ASX
**„RVR“ nebo „Outlander Sport”, v závislosti na trhu
(1) „Space Star“ ve většině z 34 evropských trhů, v Rusku a na Ukrajině, „Mirage“ ve všech ostatních částech světa

Globální soudržnost

Zatímco pro zavedení technologií, které „posouvají hranice“, jako například uvedení plug-in hybridů do reálného života, je potřeba vyvinout značné úsilí, jinak tomu není ani v případě navrhování nové generace malých aut, a to vzhledem ke všem omezením, která jsou s tímto typem vozidel spojená. A tím spíš to platí, pokud zmíněný model má obstát na VŠECH světových trzích, ať už vyspělých nebo rozvíjejících.

Přichází Space Star, nový hráč firmy MMC v segmentu malých aut – v GLOBÁLNÍM segmentu malých aut.

První výrobek vyvinutý na zcela nové a novátorské platformě MMC „Global Small”, je možné charakterizovat takto:

  • Jedna architektura + jedna továrna + jeden automobil pro jeden otevřený svět.
  • Ne „nízkonákladové vozidlo“ od MMC, ale racionální / smysluplný produkt pro konvergující a rychle rostoucí globální trh malých aut:
    • Pro vznikající střední třídu na rozvíjejících se trzích.
    • Pro zákazníky ve vyspělých regionech, kterým záleží na provozních nákladech.
    • Globální konzistence díky přístupu „technika na prvním místě“.

Méně je více

Když vezmeme v úvahu ekologické (emise CO2) a finanční (spotřeba paliva a provozní náklady) výzvy, kterým zákazníci na celém světě momentálně čelí, je zřejmé, že výzkum a vývoj společnosti MMC musel kompletně přepracovat samotnou koncepci „malého auta“.

A ještě více to platí pro evropský trh, kde velmi oblíbený B-segment v posledních 20 letech opustil své kořeny příliš vybavenými a příliš velkými modely, často podobnými těm, které kdysi bývaly evropskými vozy C-segmentu.

Zároveň cílem MMC nebylo přinést levný stroze vybavený produkt ani „nízkonákladové“ vozidlo – ale rozumný / smysluplný výrobek s kvalitou a spolehlivostí, jaké jsou charakteristické pro výrobky Mitsubishi Motors*.

Krátký (3710 mm), lehký (pohotovostní hmotnost od 845 kg), aerodynamický (Cd: 0,27), úsporný (4,0 l /100 km**), ekologický (emise CO2 92 g/km**) a mrštný (0-100 km/h za 13,6s**), model Space Star zůstává přesto prostorný (1651 mm dlouhý celkový prostor pro nohy), pohodlný (pro 5 cestujících) a šikovný (krátký poloměr zatáčení 4,6 m i přes karoserii širokou 1665 mm). Současně přináší úroveň pohodlí, výbavy a bezpečnosti, jaké se očekávají od dnešních automobilů.

*Pro připomenutí, společnost Mitsubishi Motors se v roce 2012 umístila na 3. místě v průzkumu spokojenosti zákazníků Vehicle Ownership Satisfaction StudySM (VOSS) organizovaného společností J.D. Power and Associates a časopisem AUTO TEST v Německu.
**motor s objemem 1,0 litru se systémem AS&G a 5st. manuální převodovkou – kombinovaný cyklus podle EU

Přepracování B-segmentu

S použitím stejné filozofie vývoje jako u modelu Outlander 3. generace, i v případě modelu Space Star se přístup „technika na prvním místě“ přenesl do řešení s „efektivitou na prvním místě“:

  • Karoserie:
    • Optimalizace konstrukce a široké použití plechů z vysokopevnostní oceli přinesly významné snížení hmotnosti ve srovnání s průměrem B-segmentu, takže minimální hmotnost vozu teď činí pouze 845 kg, což výrazným způsobem přispívá k příznivé spotřebě paliva a emisím CO2 .
    • Konstrukce karoserie vytvořená podle patentované filozofie RISE (Reinforced Impact Safety Evolution - Technologie vyšší odolnosti proti nárazům) v sobě kombinuje příď vozu pohlcující energii nárazu s vysoce tuhou konstrukcí kabiny.

      Výzkumné a vývojové oddělení MMC ji pro model Space Star ještě vylepšilo a přidalo rovné přední příčníky s velkým průřezem a vytvořilo tak rám s „vícecestným přenosem zatížení“. Společně s vyztuženou kabinou přispívají k lepšímu rozložení energie v případě čelního nárazu.

      Pokud jde o bezpečnost chodců, nový Space Star bude pochopitelně vyhovovat novým předpisům EU platným od roku 2013.

      Navíc bude nabízet 6 airbagů (včetně bočních a okenních) ve standardní výbavě.

    • Konstrukční tým MMC využil analýz CFD (Počítačová hydrodynamika) a zkoušek v aerodynamickém tunelu k optimalizaci celkového tvaru vozu a ke zmenšení odporu, který klade elegantní zaoblená karoserie (od kapoty podobající se lastuře, po dolů se svažující linii střechy) a dosáhli koeficientu odporu vzduchu pouhých 0,27 – což je jeden z nejnižších v dané třídě. Výsledkem je příznivější spotřeba, nižší emise a lepší jízdní vlastnosti.
    • Díky efektivnímu uspořádání je motorový prostor modelu Space Star skutečně kompaktní, takže může být optimalizován prostor pro cestující. Díky kompaktním rozměrům karoserie je skvěle ovladatelný a přestože je menší než běžné kompaktní vozy, poskytuje v interiéru štědrý prostor pro pět dospělých cestujících a dostatek zavazadlového prostoru pro každodenní použití (prostor pro cestující představuje 65% celkové délky vozu a velikost zavazadlového prostoru činí 235 l podle metodiky VDA)..
    • Konstrukce přídě je taková, že řidič vidí na obě hrany kapoty motoru, takže je pro něj snazší určit polohu vozidla. Tím, že jsou sloupky A posunuty blíže k cestujícím na předních sedadlech a že boční vodicí čára začíná vpředu dole, vzniká vynikající výhled, a to jak dopředu, tak do strany. Poloměr otáčení činí pouhých 4,6 m - což je hodnota patřící mezi nejmenší ve své třídě. Kombinace těchto vlastností umožňuje řidiči, aby měl výbornou kontrolu nad vozidlem při zabočování na křižovatkách, při projíždění úzkými ulicemi nebo při parkování.
  • Pohonné jednotky:
    • V Evropě bude model Space Star poháněn novou generací lehkých a kompaktních tříválcových benzínových motorů s nízkým třením nabízených se zdvihovým objemem 1,0 l nebo 1,2 l. Oba motory jsou živé a hospodárné a využívají vlastní systém variabilního časování ventilů společnosti Mitsubishi Motors - MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system).
    • I díky významnému snížení tření v motoru a zatížení motoru, ale také snížení hmotnosti, aerodynamickým vlastnostem, efektivitou přenosu výkonu a speciálním technologiím MMC produkujícím minimální emise CO2 (viz níže) se model Space Star může pyšnit neobvykle nízkou spotřebou paliva i nízkými emisemi, které patří k nejlepším výsledkům v daném segmentu:

  Výkon Točivý moment Zrychlení 0 -100 km/h Spotřeba paliva
(kombinovaný cyklus)
Emise CO2
(kombinovaný cyklus)
Space Star 1.0
5st. man. převodovka s AS&G
71 k 88 Nm 13,6s 4,0 l / 100 km 92 g/km
Space Star 1.2
5st. man. převodovka s AS&G
80 k 106 Nm 11,7s 4,1 l / 100 km 96 g/km
  • Jak je to v současnosti běžné u vozů značky Mitsubishi v Evropě, i model Space Star je vybaven (v závislosti na trhu a modelu) celou škálou technologií pro nízké emise CO2, včetně:
    • Systému Auto Stop & Go,
    • Systému rekuperačního brzdění,
    • Vysoce účinný alternátor 95 A,
    • Inteligentní snímač akumulátoru,
    • Pneumatiky 165/65R14 s nízkým valivým odporem.

    U modelu Space Star je tento balík ještě doplněn o „asistenta pro úspornou jízdu“ ve sdruženém ukazateli (v závislosti na trhu a modelu), který vizuálně indikuje, jak úsporně vozidlo jede, a to na základě aktuální spotřeby paliva a rychlosti vozidla.

  • A v neposlední řadě, jako alternativa ke standardní 5stupňové manuální převodovce, může být model Space Star vybaven nejnovější verzí CVT převodovky Mitsubishi INVECS-III se širokým rozpětím převodového poměru (v závislosti na trhu a modelu) která nyní používá pomocné převodové soukolí pro zajištění lepší akcelerace a příznivější spotřeby paliva. Rozšíření rozsahu otáček, ve kterém se blokovací spojka zasouvá, a optimalizace řízení převodovky přispěly k dalšímu snížení spotřeby paliva, aniž by byla dotčena schopnost rychlé akcelerace.
  • Podvozek:
    • Podvozek modelu Space Star je vybaven vzpěrami MacPherson vpředu a vlečenou torzní nápravou s vinutými pružinami vzadu a je optimalizovaný pro lehkou a stabilní ovladatelnost a také velmi pohodlnou jízdu. Modernizace konfigurace zavěšení kol snížila jeho hmotnost a přispěla tak k příznivější spotřebě paliva.
    • Kvůli úspoře paliva je model vybaven přesným hřebenovým řízením s pastorkem a elektrickým posilovačem (3,48 otáčky mezi krajními polohami).
    • Brzdová soustava pro Evropu zahrnuje následující prvky (v závislosti na trhu a modelu):
      • Přední ventilované kotoučové / zadní bubnové brzdy s posilovačem,
      • ABS + aktivní řízení stability + regulace prokluzu + brzdový asistent
      • Asistent rozjezdu do kopce (pouze u CVT) + Systém signálu nouzového zastavení.

Pečeť kvality

Již dlouhou dobu MMC zavádí postupy a systémy, jejichž cílem je zajistit dosažení velmi vysoké úrovně rozvoje a kvality výroby, a to na společném základě ve všech výrobních jednotkách po celém světě.

V oblasti výroby se zavádí systém „Způsob výroby v Mitsubishi Motors (Mitsubishi Motors Production Way - MMPW)“ pro dosažení důsledné kvality v každém z jejich výrobních zařízení pomocí procesu „dokončení na stanici", kdy pouze jednotky bez vad mohou být předány na další pracovní stanici v rámci montážní linky.

S modelem Space Star vynakládá Mitsubishi Motors ještě větší úsilí pro zlepšení výrobní kvality. Protože Space Star je zcela nový model vyráběný ve zcela novém závodě v Thajsku, všechny vozy mimo běžné výstupní prohlídky absolvují ještě další kontrolu před expedicí, kterou provádějí zkušení japonští inspektoři. Tito japonští inspektoři také zajišťují školení a vedení místního personálu.

PŘEDBĚŽNÉ TECHNICKÉ PARAMETRY
(všechny údaje podléhají konečné homologaci)

KAROSERIE:
Délka: 3710 mm
Šířka: 1665 mm
Výška: 1490 mm
Rozvor kol: 2450 mm
Rozchod: vpředu 1430 mm/ vzadu1415 mm
Pohotovostní hmotnost: od 845 kg
Počet míst k sezení: 5
Cd: 0,27
Rozměr pneumatik: 165/65R14 a 175/55R15
Objem zavazadlového prostoru: od 235 l (měřeno VDA)

POHONNÉ JEDNOTKY:

  1,0 l MIVEC AS&G
(5st. man.)
1,2 l MIVEC AS&G
(5st. man.)
1,2 l MIVEC AS&G
(CVT)
Zdvihový objem 999 ccm 1193 ccm 1193 ccm
Výkon* 71 k při 6000 ot/min 80 k při 6000 ot/min 80 k při 6000 ot/min
Točivý moment* 88 Nm při 5000 ot/min 106 Nm při 4000 ot/min 106 Nm při 4000 ot/min
CO2* 92 g/km (1) 96 g/km (1) 95 g/km (1)
Nejvyšší rychlost 172 km/h 180 km/h 173 km/h
0 – 100 km/h* 13,6 s 11,7 s 12,8 s

(1) vybavený 14" disky kol

PŘEVODOVKA:

1,0 l MIVEC:5st. manuální
1,2 l MIVEC:5st. manuální nebo CVT

Dovozce ČR: M Motors CZ s.r.o., Na Chodovci 2457/1, 141 00 Praha 4
Zákaznické centrum: 800 808 808, www.mitsubishi-motors.cz