Tiskové zprávy WWW.MITSUBISHI-MOTORS.CZ
Informace jsou platné ke dni 29.4.2017

Ženeva, 6. 3. 2012Tisková zpráva

Nová generace Mitsubishi Outlander

Jedenáct let* poté, co společnost Mitsubishi Motors poprvé použila termín „crossover“, dnes na ženevském autosalonu představuje své třetí provedení tohoto oblíbeného konceptu v podobě nové generace modelu Outlander.

Poté, co se od června 2001 prodalo celkem více než 950 000 vozů prvních dvou generací (stav ke konci prosince 2011 – včetně modelu Airtrek/první generace Outlanderu), je cílem zcela nového středně velkého crossoveru lépe vyhovět současným trendům. Jedná se o strategický inovativní prémiový vůz vyvinutý na univerzální globální platformě, který je charakteristický:

  • nízkým dopadem na životní prostředí,
  • vyspělými bezpečnostními prvky,
  • jízdním komfortem,
  • vysokou užitnou hodnotou,
  • větším pohodlím.

Odhalení nového modelu potvrdí počátek úplně nové generace globálních výrobků společnosti Mitsubishi Motors, která je v souladu s ambiciózními cíli stanovenými v promyšleném obchodním plánu MMC „Jump 2013“ pro ekologičtější a globálněji zaměřenou značku Mitsubishi.

*autosalon v Detroitu 2001 – ASX jako předchůdce první generace modelu Outlander (v Japonsku jako Airtrek)

Nové vyjádření

Nový Outlander je průkopníkem nového designového směru, který se postupně projeví na celé rodině osobních automobilů - crossoverů a SUV společnosti MMC.

Vzhledem k jeho neustálému vývoji je považován za otevřený koncept. Znamená to, že musí být dostatečně přizpůsobivý, aby vyhovoval specifickým požadavkům kladeným na vozidlo a přitom dostál cti slavného loga se třemi diamanty značky Mitsubishi.

Tento nový, technicky směřovaný styl je možné chápat jako nový výraz téměř stoleté tradice technologie Mitsubishi, která je šitá na míru dnešní době.

Nový vzhled

Nová generace 4655 mm dlouhého Outlanderu, jenž má podobné rozměry jako současný model, je odrazem jasného designérského zadání přesně ve stylu Mitsubishi. Klíčovými pokyny byly „technicky vyspělý vůz“ s „masivním – bezpečným – jednoduchým“ profilem, jenž spojuje výrazný vzhled s čistými plochami, jaký naznačovaly už vystavované koncepty PX-MiEV a PX-MiEV II.

Ať už zásluhou vysokých boků, vystouplého bočního lemování, čistých ploch, výrazných zadních bočních linií nebo ladně tvarovaných blatníků budí nový Outlander velmi povzbudivý dojem nenápadné ochrany a bezpečí pro své cestující jako kvalitní vůz postrádající laciné stylistické vzrušení. Je navržen pro cestování na dlouhé vzdálenosti, což umožňuje jeho inovovaná pohonná jednotka.

Nenápadný a přece asertivní design exteriéru Outlanderu ještě více pozvedá štíhlá aerodynamická přední maska chladiče, jejíž stylové chromované pásky působí dojmem, že jsou vytvořeny přímo z masivní mosazi, jako by měly zaštítit logo tří diamantů v prostoru mezi předními světlomety protaženými do stran, které připomínají pohled kočkovité šelmy.

Stejně kvalitní vzhled je na první pohled patrný i uvnitř automobilu, kde jsou použity prvotřídní materiály (polstrované plochy, povrchy příjemné na dotek z měkčených materiálů, ozdobné prvky s imitací kovu nebo dřeva*, detaily s lesklým černým povrchem atd.). Přínosem je provedení přístrojové desky umožňující lepší koncentraci řidiče, stejně jako ergonomicky umístěné ovládací prvky na volantu a dobře čitelné displeje přístrojů s velkým rozlišením.

*V závislosti na trzích a modelech.

Nová harmonie

Nová generace Outlanderu zachovává přednosti stávajícího modelu a nadále dokáže bezpečně a v pohodlí přepravit 5 až 7 lidí*.

Nicméně s podporou propracované moderní elektronické soustavy nyní přichází nový Outlander s vytříbenější kombinací:

  • Nízký dopad na životní prostředí:
    • v souvislosti s vývojem vlastních zážehových motorů a čistých vznětových motorů Clean Diesel z dílny Mitsubishi. V Evropě bude nový Outlander nabízet výběr ze dvou motorů:
      • „4J11“ z dílny MMC – zážehový motor 2,0 l MIVEC (110 kW, 150 koní) nyní vybavený zcela novým pohonem ventilového rozvodu.
      • „4N14“ z dílny MMC – čistý turbodiesel 2,2 l Clean Diesel (110 kW, 150 koní), jehož četné inovace (včetně rekordně nízkého kompresního poměru 14,9:1) a další zlepšení nabízí vysoký výkon a nízké emise.
    • se zcela novým systémem Automatic Stop & Go* (AS&G)
    • se zcela novou šestistupňovou automatickou převodovkou*
    • prostřednictvím snížení hmotnosti (optimalizace struktury karoserie, vyšší využití prvků z vysokopevnostní oceli atd.)
    • to vše vede k daleko menší spotřebě paliva a emisím sníženým na minimální cílovou hodnotu nižší než 130 g/km*
  • Vyspělá bezpečnost:
    • Adaptivní tempomat*
      • Tento systém i při malých rychlostech, běžných v hustém provozu, udržuje bezpečnou vzdálenost za vozidlem jedoucím vpředu.
    • Systém pro zmírňování následku čelní kolize*
      • Tento systém detekuje překážky na vozovce před automobilem a automaticky aktivuje brzdy, aby zabránil kolizi.
    • Systém varování před vybočením z jízdního pruhu*
      • Tento systém upozorní řidiče pomocí vizuálního a zvukového výstražného signálu, že jeho vozidlo opouští jízdní pruh.
    • Xenonové přední světlomety Super-HID „Wide Vision“*
      • Jsou přibližně 1,4krát výkonnější než běžné výbojkové HID světlomety, poskytují paprsek o 1350 lumenech, jenž osvětlí vozovku v mimořádně širokém úhlu celkem 80°x 2 namísto úhlu 42°x 2 typického pro běžné výbojkové HID světlomety.
    • Systém pro zmírňování následku čelní kolize*
      • Tento systém detekuje překážky na vozovce před automobilem a automaticky aktivuje brzdy, aby zabránil kolizi.
  • Jízdní komfort:
    • nyní včetně dvouzónové klimatizace*,
    • s mimořádně tichou kabinou zásluhou dokonalejšího tlumení hluku a vibrací,
    • se širokými a pohodlnými sedadly ve třetí řadě rozdělenými v poměru 50/50*, nahrazující současná nouzová sedadla,
    • kvalita materiálů je na vysoké úrovni pro mnohem prestižnější pocit a vzhled odpovídající vozidlům střední třídy.
  • Vysoká užitná hodnota:
    • podlaha je při sklopení druhé a třetí řady sedadel dlouhá 1,69 m (+ 335 mm oproti předchozí generaci Outlanderu),
    • rovná podlaha při sklopení všech sedadel,
    • elektricky ovládané páté dveře*.
  • Větší pohodlí:
    • zadní parkovací kamera s projekcí na displeji audiosoustavy
    • podélně i výškově nastavitelný volant* atd.

*V závislosti na trzích a modelech

Po představení na autosalonu v Ženevě bude zahájen prodej další generace Mitsubishi Outlander nejdříve v Rusku (léto), poté postupně v Evropě (pozdní léto), Japonsku, Oceánii a v Severní Americe.

Nová hranice

V průběhu roku 2012 společnost MMC rovněž využije výhod variability univerzální platformy a propracované moderní elektronické soustavy Outlanderu, aby doplnila modelovou řadu Outlanderu se spalovacími motory o plug-in hybrid vycházející z elektromobilu.

Bude se jednat o plně integrované řešení vycházející z technologie elektromobilů vyvinutých MMC a také o maximální využití rozsáhlých zkušeností MMC v oblasti pohonu všech kol. Výsledkem bude nabídka následujících režimů jízdy:

  • Čistý ("Pure") - Pohon 4WD předním a zadním elektromotorem
  • Sériový ("Series") - Pohon 4WD předním a zadním elektromotorem, podporovaný zážehovým motorem jako generátorem
  • Paralelní ("Parallel") - Pohon 4WD předním a zadním elektromotorem, doplněný pohonem předních kol zážehovým motorem při vyšších rychlostech. Elektrické motory umožní svižné zrychlování bez nutnosti řazení.

Hybridní plug-in systém na bázi elektromobilu Mitsubishi instalovaný v novém Outlanderu poskytne dojezd a velmi nízké emise srovnatelné s konceptem MMC PX-MiEV II (dojezd více než 800 km a emise CO2 pod 50 g/km).

*První uvedení na maloobchodní trh: Japonsko následované Evropou v roce 2013 a pak další trhy.

(Veškerá data projdou konečnou homologací)

Předběžná specifikace pro EU

(Veškerá data projdou konečnou homologací)

KAROSERIE:

Délka: 4 655 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška: 1 680 mm
Rozvor: 2 670 mm

SPALOVACÍ MOTORY:

  Motory Převodovky AS&G 2WD (pohon předních kol) / 4WD (pohon všech kol)
Evropa (s výjimkou. Ruska, Ukrajiny, Kazachstánu)
    2,0 zážehový
  • 110 kW (150 koní) při 6 000 ot. / min.
  • 195 Nm při 4100-4 200 ot. / min.
  • pod 150 g / km
5stupňová manuální nebo bezstupňová automatická (CVT) AS&G v kombinaci s manuální nebo bezstupňovou automatickou převodovkou 2WD nebo 4WD
    2,2 DiD Clean Diesel
  • manuální převodovka: 110 kW (150 koní) při 3500 ot. / min.
  • 380 Nm při 1750- 2500 ot. / min.
  • automatická převodovka: 110 kW (150 koní) při 3 500 ot. / min.
  • 360 Nm při 1 500 - 2 750 ot. / min.
  • pod 130 g/km
6stupňová manuální nebo 6stupňová automatická AS&G v kombinaci s manuální převodovkou 2WD nebo 4WD

Dovozce ČR: M Motors CZ s.r.o., Na Chodovci 2457/1, 141 00 Praha 4
Zákaznické centrum: 800 808 808, www.mitsubishi-motors.cz