Tiskové zprávy WWW.MITSUBISHI-MOTORS.CZ
Informace jsou platné ke dni 29.4.2017

Ženeva, 6. 3. 2012Tisková zpráva

Mitsubishi Motors plug-in hybridní systém na bázi elektromobilu

Společnost Mitsubishi Motors jako průkopník elektromobility od roku 1966 a první velká automobilka, která na trh uvedla sériově vyráběný vůz s elektrickým pohonem (i-MiEV v roce 2009), je odhodlána prozkoumat nové možnosti, jak umožnit elektrickým vozům vyrazit za hranice měst.

Tento dalekosáhlý výhled zahrnuje dlouhodobý výzkum a vývoj nových technologií akumulátorů (v souladu s plánem Strategie vozidel nové generace japonského Ministerstva pro ekonomiku, obchod a průmysl*) a elektroniky, inovačních pohonných jednotek (jako jsou elektromotory v kolech**) nebo vozidel s dlouhým dojezdem a velmi nízkými emisemi, jejichž prvním reprezentantem bude plug-in hybridní Outlander postavený na bázi elektromobilu (P-HEV), jenž bude uveden na trh v průběhu fiskálního roku 2012.

První

Tyto slibné výsledky vlastního vývoje nejsou myšleny jen jako výstavní exponáty. Naopak, měly by se stát dostupnou nabídkou na trhu, kde by plnily reálné potřeby a očekávání zákazníků z celého světa a současně by ve spojení s ostatními technologiemi Mitsubishi Motors vyústily v jedinečné produkty vlastní výroby.

V tomto smyslu se přicházející Outlander P-HEV stane milníkem:

  • Prvním automobilem na bázi plug-in hybridního systému od Mitsubishi Motors, který bude vycházet z elektromobilu a využívat rozsáhlé poznatky společnosti v oblasti elektromobilů a elektroniky podpořené v případě potřeby zážehovým motorem.
  • S maximálním využitím uznávaných rozsáhlých zkušenosti Mitsubishi s pohonem všech kol bude rovněž prvním sériově vyráběným vozem s elektrickým pohonem se stálým pohonem všech kol.
  • Jedinečná kombinace pohonného ústrojí skládajícího se z předního elektromotoru + zadního elektromotoru + zážehového motoru jako předního pohonu / elektrického generátoru umožní volbu tří režimů jízdy:
    • Čistý ("Pure") - Pohon 4WD předním a zadním elektromotorem
    • Sériový ("Series") - Pohon 4WD předním a zadním elektromotorem, podporovaný zážehovým motorem jako generátorem
    • Paralelní ("Parallel") - Pohon 4WD předním a zadním elektromotorem, doplněný pohonem předních kol zážehovým motorem
  • Při využití předností, které nabízí víceúčelová architektura Outlanderu, to bude první vůz na trhu se zabudovaným systémem P-HEV, jenž byl zkonstruován a bude se vyrábět spolu s běžnými verzemi poháněnými spalovacími motory.
  • Tato konstrukční jednotnost rovněž znamená, že nejde o dodatečnou úpravu stávajícího vozidla poháněného spalovacím motorem na plug-in hybridní vozidlo (P-HEV), ale počítalo se s ní od počátku konstrukce platformy a elektronické architektury Outlanderu.

Vycházející z elektromobilu, vícerežimový, dvoumotorový plug-in hybrid jako crossover s trvalým pohonem všech kol

Plug-in hybridní systém od MMC vycházející z elektromobilu používá vysokokapacitní trakční akumulátory, které automobilu umožní ujet více než 50 km výhradně v elektrickém režimu s pohonem všech kol. Automobil se tak dá v nejběžnějších situacích používat pouze jako elektromobil. Kromě toho:

  • Systém v závislosti na spotřebě energie a stavu nabití akumulátoru samočinně spustí zážehový motor, aby pracoval jako generátor („sériový režim" - "Series Mode").
  • Při vyšší rychlosti vozidla (v rámci povolených rychlostních limitů) zážehový motor díky své lepší energetické účinnosti při vyšších otáčkách dodá podpůrný točivý moment a tím podpoří přední a zadní elektromotor („paralelní režim“ - "Parallel Mode").
  • Řidič si navíc může stisknutím tlačítka svobodně zvolit režim „Battery Drive Mode“ ("režim jízdy na akumulátor"), když si v obytných zónách nebo na venkově přeje jet tiše a bez emisí (při dostatečném nabití akumulátoru) za využití čisté elektrické energie.
  • Současně může řidič v průběhu jízdy přepnout na režim „Battery Charge Mode“ ("režim dobíjení akumulátoru"), jenž ovládá využívání energie z akumulátoru a využívá motor jako generátor k jeho dobíjení.
  • Když řidič použije brzdy, přední i zadní elektromotor začnou pracovat jako generátory rekuperující kinetickou energii, která je využita k dobíjení trakčního akumulátoru.
  • Systém Mitsubishi Motors P-HEV používá nově vyvinutý dvoumotorový systém příbuzný pohonu všech kol Mitsubishi S-AWC (Super-All Wheel Control). Systém S-AWC, odvozený z technologie pohonu čtyř kol vyvinuté a zdokonalené u Lanceru Evolution, integruje ovládání systémů 4WD, ASC a ABS. Systém pracuje v tandemu s hybridním plug-in systémem elektromobilu Mitsubishi a přispívá rovněž k účinnějšímu využití paliva.
  • Dva elektromotory pohánějí přední a zadní nápravu nezávisle. Elektromotory, které v podstatě pracují bez prodlevy a umožňují prvotřídní ovládání, zajišťují mnohem přesnější ovládání systému pohonu všech kol. Dvoumotorový systém pohonu všech kol (Twin Motor 4WD) se obejde bez spojovacího hřídele, hydraulického systému a spojky, používaných ke spojení přední a zadní nápravy u běžných systémů pohonu všech kol.
  • Kromě zřejmé aktivní bezpečnosti, kterou nabízí tak sofistikované ústrojí pohonu všech kol, systém Mitsubishi P-HEV poskytuje 100% okamžitého točivého momentu už při rozjezdu, což k elektromotorům neodmyslitelně patří, díky čemuž dosahuje vozidlo zrychlení srovnatelné s motorem V6 3,0 l. Dva elektromotory současně zajišťují plynulý nárůst výkonu, kterého je zapotřebí ve ztížených zimních jízdních podmínkách.

Mitsubishi plug-in hybridní systém na bázi elektromobilu (vybavený zážehovým motorem) instalovaný v novém Outlanderu poskytne dojezd a velmi nízké emise srovnatelné s konceptem PX-MiEV II, tzn. dojezd více než 800 km a emise CO2 pod 50 g/km.

(Všechny údaje jsou před závěrečnou homologací)

*viz str. 3: http://www.meti.go.jp/english/press/data/pdf/N-G-V2.pdf
** http://www.mitsubishi-motors.com/en/corporate/pressrelease/corporate/detail1321.html


Dovozce ČR: M Motors CZ s.r.o., Na Chodovci 2457/1, 141 00 Praha 4
Zákaznické centrum: 800 808 808, www.mitsubishi-motors.cz