Tiskové zprávy WWW.MITSUBISHI-MOTORS.CZ
Informace jsou platné ke dni 24.6.2017

Born / Praha, 27. 1. 2012Tisková zpráva

Mitsubishi MOTORS V EVROPĚ - nárůst prodeje O 7 %

Navzdory nepříznivým okolnostem, které nastaly v průběhu roku 2011, se Mitsubishi Motors Europe (MME) vloni podařilo dosáhnout nárůstu prodeje o 7 % ve srovnání s rokem 2010 a 149 967 prodaných vozů oproti 140 311 vozům prodaných v předchozím roce *.

Neustále výzvy - zhoršená ekonomická situace a přírodní katastrofy v Asii
Pozitivní výsledek byl dosažen i přes spletitou hospodářskou situaci v regionu; ukončení vládních programů "šrotovného" např. ve Francii; radikálním úsporným opatřením ve Španělsku, Řecku, Portugalsku či Irsku, a také kolísavé důvěře ze strany zákazníků napříč Evropou.

Náročné ekonomické podmínky ovlivnily nejen evropské zákazníky, ale i společnosti Mitsubishi Motors, která tak jako další japonští výrobci automobilů musela čelit nepříznivému směnnému kurzu a sérii přírodních katastrof v Asii:

  • Vliv záplav v Thajsku na řetězec dodavatelů (model L200): I když výrobní centrum Mitsubishi Motors (MMTh) nebylo přímo zasaženo, přírodní katastrofa v Thajsku se dotkla dodavatelů komponent, což způsobilo měsíční skluz ve výrobě. Ten by měl být podle plánu dohnán do konce fiskálního roku, tj. do 31. března 2012.
  • Vliv zemětřesení v Japonsku na síť dodavatelů modelů japonské výroby (ASX, Lancer, Pajero/ Montero/ Shogun, i-MiEV). Přestože výrobní závody Mitsubishi Motors Corporation nebyly přímo zasaženy, výpadky v dodávkách elektrické energie a některých specifických komponent vedly k úpravám plánu výroby. Výpadek ve výrobě se podařilo dohnat v říjnu 2011.

* 34 zemí (s výjimkou Ruska a Ukrajiny).

Maximální úsilí přineslo své ovoce i ve ztížených podmínkách
Navzdory neustálým výzvám vynaložili evropští distributoři Mitsubishi Motors maximální úsilí s cílem překonat nepříznivé okolnosti, výsledkem jsou pozitivní prodejní výsledky. Mitsubishi Motors Corporation (MMC) se stala jedním ze dvou japonských výrobců automobilů, kteří dle výsledné zprávy ACEA za kalendářní rok 2011 zaznamenali nárůst (+ 3.1 % za období leden až prosinec).

Zatímco celkové výsledky trhu byly přirozeně ovlivněny hospodářskou krizí, některým zemím se podařilo dosáhnout pozitivních výsledků, počínaje evropským trhem číslo jedna - Německem (+ 27 %). Za zmínku stojí další zajímavé výsledky:

  • Norska (+ 48 %), které se posunulo na třetí příčku a je největším trhem elektromobilu Mitsubishi i-MiEV v Evropě a druhým největším trhem modelu Outlander,
  • Itálie (+ 19 %) v podmínkách největšího poklesu trhu (- 10.6 % za 2011.),
  • osvědčených "tahounů" Turecka (+ 31 %), Nizozemska (+13 %), Belgie (+ 25 %), Švýcarska (+ 24 %) a Rakouska (+ 20 %),
  • či Francie (+ 18 %), která se vrátila ke svým původním prodejům.

Všechny tyto země přispěly v roce 2011 k uspokojivým výsledkům Mitsubishi dosaženým v Evropě (viz tabulka níže).

Produktové pilíře
Ještě před postupným uvedením zcela nové generace vozidel dokázala současná modelová řada Mitsubishi, že si v očích evropských zákazníků stále drží vysoký kredit, zejména v segmentu SUV a crossoverů, které tvoří DNA značky Mitsubishi:

  • Téměř 50 000 prodaných ASX v kalendářním roce 2011, které se ukázalo být správným vozem ve správný čas, je vysoko nad rámec původně plánovaných 30 000 ks, a to i v podmínkách rostoucí konkurence v segmentu.
  • "Evergreeny" jako je pick-up L200 a offroad Pajero i nadále zůstávají silnými "tahouny", ať už z pohledu objemu nebo ziskovosti, a představují přibližně 22 % z celkového objemu prodeje Mitsubishi Motors v Evropě.

Elektromobil Mitsubishi i-MiEV, který udává tón budoucnosti modelové řady Mitsubishi, pokračuje ve svém dobývání evropských silnic o to víc, o co víc se vyvíjí evropský trh s vozidly na elektrický pohon a s tím související infrastruktura. Důkazem toho je 2 660 prodaných vozů v roce 2011 ve více než 20 zemích, na kterých je elektromobil i-MiEV dostupný.

Další kroky
V nestálém a nepředvídatelném ekonomickém prostředí nelze spolehlivě předpovědět výsledky kalendářního roku 2012, cílem bude dosáhnout minimálně takové výsledky, jaké se podařilo zaznamenat v roce předchozím.

Navzdory aktuální hospodářské situaci bude Mitsubishi Motors Europe a její distributoři usilovat o překonání roku 2011, a to díky sérii nových produktů, včetně:

  • světové premiéry nového prémiového vozu, který bude představen na autosalonu v Ženevě 2012,
  • odhalení evropské specifikace modelu "Global Small" (začátek prodeje v Evropě je naplánován na začátek roku 2013),
  • dalších iniciativ s cílem podpořit prodeje modelů ASX, Pajero a L200,
  • zahájení příprav na uvedení vlastní technologie PHEV z dílny Mitsubishi v Evropě (nejdříve v Japonsku v průběhu fiskálního roku 2012).

Objem prodaných vozidel Mitsubishi za kalendářní rok 2011 (Top 15)

1. Německo30 971 vozidel+ 27%
2. Velká Británie17 060 vozidel- 10%
3. Norsko8 996 vozidel+ 48%
4. Itálie8 759 vozidel+ 19%
5. Španělsko8 254 vozidel- 14%
6. Turecko7 677 vozidel+ 31%
7. Polsko7 071 vozidel- 29%
8. Izrael7 050 vozidel- 16%
9. Holandsko6 910 vozidel+ 13%
10. Francie6 725 vozidel+ 18%
11. Švédsko6 324 vozidel+ 7%
12. Belgie5 897 vozidel+ 25%
13. Švýcarsko5 617 vozidel+ 24%
14. Rakousko5 017 vozidel+ 20%
15. Portugalsko3 297 vozidel- 33%

Objem prodaných vozidel Mitsubishi za kalendářní rok 2011 podle modelů

1. ASX49 463 vozideluvedený na trh na jaře 2010
2. Colt26 193 vozidel- 12.7%
3. L20023 684 vozidel+ 6%
4. Outlander19 779 vozidel- 22%
5. Lancer18 138 vozidel- 32%
6. Pajero9 116 vozidel+ 1%
7. i-MiEV2 660 vozideluvedený na trh na začátku roku 2011

Dovozce ČR: M Motors CZ s.r.o., Na Chodovci 2457/1, 141 00 Praha 4
Zákaznické centrum: 800 808 808, www.mitsubishi-motors.cz