Tiskové zprávy WWW.MITSUBISHI-MOTORS.CZ
Informace jsou platné ke dni 29.4.2017

Praha, 20.7. 2009Tisková zpráva

Mitsubishi Lancer Ralliart v prodeji v České republice

Lancer Ralliart, který nyní přichází na český trh, je spojovacím článkem mezi standardními verzemi modelu Lancer a ikonou Lancer Evolution. Jeho posláním je přenést sportovní geny a tradici závodních vozů Mitsubishi širšímu publiku.

Globální platforma

Od uvedení prvního automobilu Mitsubishi – Modelu A z roku 1917 - uběhlo už více než 90 let. Před několika lety přitom společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) uvedla svou historicky první globální platformu, čímž spustila svůj doposud nejambicióznější automobilový projekt. A vskutku. Na této platformě, která je unikátní tím, že pokrývá široké spektrum segmentů, postavila MMC celou řadu novinek, včetně kompletní nové rodiny modelů Lancer, Outlander či Delica D:5 (MPV prodávané na domácím japonském trhu).

Tato flexibilní architektura je založená na kolekci sdílených komponentů (přední rám + zavěšení předních kol + elektronika), které se mimo jiné vyznačují vyspělým systémem AWC (systém řízení pohonu všech kol) či strukturálními technologiemi jako je např. hliníková střecha atd.

Odráží se ale i ve vyspělé elektronice, která poskytuje zákazníkům vysoce sofistikovaná řešení, jako jsou ‘ETACS” (Electronic Total Automobile Control System – elektronický systém ovládání automobilu), MMCS (Mitsubishi Multi Communication System – mnohoúčelový komunikační systém Mitsubishi) – dotykový displej s navigací a hudebním serverem se 40 GB pevným diskem, prémiový 710W audiosystém Rockford FosgateTM, BluetoothTM handsfree sada s hlasovým ovládáním či bezklíčový systém (startovací karta) s inteligentním ovládáním centrálního zamykání.

Rodina Lancer

Označení „Lancer” vzniklo před 36 lety, přičemž společnost Mitsubishi Motors staví na spolehlivosti tohoto modelu už od jeho prvního uvedení na trh roku 1973. Jeho závodní geny byly ověřeny v nejznámějších a nejnáročnějších rallye na africkém či australském kontinentu. Nová rodina Lancer nabízí zákazníkům pestrou paletu pohonných jednotek, která sahá od zážehového motoru s objemem 1,5 litru (109 k) pro základní modely, přes zážehový agregát o objemu 1,8 litru (143 k) a vznětový motor s obsahem 2,0 litry (140 k) pro verze střední kategorie až po úplně nový přeplňovaný zážehový agregát o objemu 2,0 litry (295 k) pro Lancer Evolution. Doposud chybějícím mezičlánkem se od července 2009 stal přeplňovaný zážehový motor
s objemem 2,0 litry (240 k) - 2,0 l Turbo DOHC MIVEC, použitý poprvé právě v Lanceru Ralliart.

Společnost Mitsubishi se od začátku vývoje 9. generace modelu Lancer v roce 2003 rozhodla vydat dvěma směry současně, aby dokázala uspokojit široké spektrum zákazníků. Vyvinula tak 4dveřový sedan odrážející emocionální atributy značky a v Evropě velmi populární 5dveřový hatchback zvýrazňující flexibilitu a soutěžního ducha modelu Lancer.

Lancer Sportsedan byl prvním modelem s novým designem přední masky ve tvaru proudové stíhačky. Stejně jako všechny současné modely značky Mitsubishi využívá i Lancer Sportsedan originální systém společnosti Mitsubishi nazvaný RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), jinak řečeno karosérii s vyšší odolností proti nárazu. Systém díky rozptýlení energie působící na karosérii při bočním zadním nárazu reguluje její deformaci a tím přispívá ke zvýšené ochraně pasažérů v případě zadního nárazu a zároveň pomáhá chránit palivový systém.

Sportovní ikona Lancer Evolution desáté generace je opravdovou (r)evolucí na cestě i v terénu. Mitsubishi Motors se v jeho případě rozhodlo upustit od tradiční číselné přípony, čímž zdůraznilo, že nejde o vývoj modelu IX tak, jako byla IX-ka pokračováním modelu VIII a VIII-ka modelu VII. Lancer Evolution zůstává i nadále ostrým nářadím a chlapským autem s univerzálnější povahou vhodnou nejen na okruh, ale i do města. Vzhled dravce mu dodávají nejen přední maska ve tvaru proudové stíhačky, ale i další prvky výbavy jako sací otvory na přední kapotě, sedadla značky Recaro, špičkové kotoučové brzdy Brembo, 18´´ disky z kovaného hliníku značky BBS, tlumiče Bilstein, pružiny Eibach či super systém řízení pohonu všech čtyř kol S-AWC, který se oproti předcházející verzi Evo IX může pochlubit ACD (aktivním centrálním diferenciálem), S-AYC (aktivním ovládáním stáčení kolem svislé osy), ASC (stabilizačním systémem) a S-ABS (sportovním antiblokovacím brzdovým systémem). Lancer Evolution je mnohem propracovanější
a technologicky vyspělejší než kdykoliv předtím, o čemž rovněž svědčí i 6stupňová automatizovaná dvojspojková převodovka s možností sekvenčního řazení (TC-SST).

Sportovní Lancer Sportback signalizuje návrat 5dveřové karosérie do modelové řady Lancer, přičemž v sobě spojuje atraktivní design a flexibilitu. Při své délce 458,5 cm (o 1,5 cm delší než Lancer Sportsedan) jde o jeden z největších hatchbacků nižší střední třídy. Lancer Sportback nabízí přitažlivou kombinaci sportovního stylu a prostorného interiéru s délkou 171,5 cm. Navzdory štědrému vnitřnímu prostoru, širšímu rozchodu kol a delšímu rozvoru umožňuje podvozek Lanceru Sportback poloměr otáčení pouhých 5,0 m, čímž nabízí výbornou manévrovatelnost. Lancer Sportback získal v nových, přísnějších nárazových testech Euro NCAP maximální možné hodnocení 5 hvězdiček.

S verzí Ralliart je rodina Lancer kompletní…

Lancer Ralliart je spojovacím článkem mezi standardními verzemi modelu Lancer a ikonou motorsportu Lancer Evolution. Jeho součástí jsou všechny technologické novinky a zkušenosti, které japonská automobilka přinesla na trh v průběhu předcházejících let. Design novinky minimalizuje aerodynamický odpor a maximalizuje estetickou přitažlivost kombinací prvků ze sériového modelu Lancer, který je o třídu nižší, a Lancer Evolution,
který je o třídu vyšší.

Lancer Ralliart má vynikající jízdní vlastnosti a přitom je i velmi bezpečný. V případě nehody poskytuje bezpečné prostředí díky jedné
z nejkomplexnějších výbav pro zajištění bezpečnosti ve své třídě, která zahrnuje až 7 airbagů (resp. 9, protože okenní airbagy pro přední a zadní cestující jsou zdvojené). Všechna sedadla jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy s přepínači. Nosník, který podpírá kapotu, má pro větší ochranu chodců zvlněnou strukturu, aby se omezil rozsah zranění při srážce s chodcem (snížení nebezpečí poranění nohou a případné zabránění sklouznutí se pod vozidlo).

Lancer Ralliart je vybaven systémem řízení pohonu všech kol (AWC), který ovládá dynamiku vozidla a je založený na aktivním centrálním diferenciálu (ACD). Balík aktivní bezpečnosti modelu Lancer Ralliart dále obsahuje aktivní ovládání stability vozidla (ASC). Tento systém stabilizuje a přitom udržuje optimální trakci vozidla. ASC u Lanceru Ralliart je možné vypnout. Dalším bezpečnostním prvkem vozidla je antiblokovací brzdový systém (ABS), které udržuje stabilitu i při prudkém brzdění nebo při brzdění na kluzkých površích tím, že brání zablokování kol.

Přepínač “AWC” navíc řidiči umožňuje, aby si vybral režim, který nejlépe odpovídá aktuálním jízdním podmínkám: “Tarmac“ (asfalt) na suchých
a dlážděných površích; “Gravel“ (štěrk) na mokrých nebo nezpevněných površích, nebo “Snow” (sníh) na zasněžených površích.

Lancer Ralliart má k dispozici asistenta rozjezdu do kopce HSA, který automaticky podrží brzdu při přešlapování z brzdového na plynový pedál, čímž předchází nechtěnému couvnutí vozidla. Významným novým bezpečnostním prvkem je systém signalizace nouzového brzdění ESS, který v případě výrazného sešlápnutí brzdového pedálu automaticky aktivuje varovná světla.

Ke zlepšení aktivní bezpečnosti přispívají v neposlední řadě i přední bi-xenonové světlomety vybavené systémem adaptivních halogenových světlometů, které se aktivují při zatáčení a osvětlují směr Vaší jízdy v závislosti na úhlu natočení volantu.

Pohonný agregát

Konstruktéři Mitsubishi Motors zvolili pro model Lancer Ralliart upravenou verzi nového přeplňovaného agregátu 4B11 se zdvihovým objemem
2,0 l MIVEC, jinak standardně dodávaného do modelu Lancer Evolution.

Ve verzi Ralliart Sportsedan vyvine tento motor maximální výkon 240 k při 6000 ot./min. a maximální točivý moment 353 Nm v širokém spektru
2500 - 4725 ot./min., max. rychlost 230 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 7,0 s. To vše při kombinované spotřebě paliva 10,0 l a úrovni emisí
CO2 238 g/km.

Mnoho úsilí bylo věnováno rovněž utlumení vibrací pomocí použití rozličných tlumičů a snížení hladiny hluku zvukově izolační výplní či použitím dvojitého těsnění dveří. Jedná se o zásadní faktor ovlivňující pohodu a komfort cestujících při delším cestovaní.

Dvojspojková automatizovaná převodovka TC-SST:

Lancer Ralliart se stává druhým vozem Mitsubishi, který může těžit z výhod dvojspojkové sportovní převodovky Twin Clutch SST, mezi které nepochybně patří minimální časová prodleva a ztráta výkonu mezi změnami rychlostních stupňů, stejně jako nízká spotřeba a emise CO2 ve srovnání se standardní automatickou převodovkou. Dvojspojkovou převodovku TC-SST můžete používat buď jako sekvenční manuální převodovku, nebo jako automat.

Prémiová výbava = Rockford FosgateTM + MMCS (Mitsubishi Multi-Communication System)

Výše zmiňovaná globální platforma stála rovněž i u zrodu nového prvotřídního audio systému zkonstruovaného speciálně pro Mitsubishi Lancer společností Rockford Corporation, který je v nabídce pod označením Rockford FosgateTM.

Kromě tohoto vynikajícího audio systému může být uvnitř nového Lanceru Ralliart zabudován i multimediální systém MMCS, který zahrnuje navigaci
s pevným diskem s kapacitou 40 GB a 7“ dotykovým LCD monitorem, CD / MP3 přehrávač a řadu dalších důležitých komunikačních funkcí.

Vyspělé technologie pro maximální komfort cestujících

Lancer nabízí širokou škálu doplňků pro Vaše pohodlí, jako například startovací kartu s inteligentním ovládáním centrálního zamykání, sdružený přístroj a multi-informační displej, Bluetooth™ hands-free sadu, senzor automatického rozsvěcení světel a dešťový senzor, systém adaptivních halogenových světlometů (AFS), automatickou klimatizaci s pylovým filtrem, solární sklo, ETACS (elektronický systém ovládání funkcí automobilu) či systém signalizace nouzového brzdění (ESS).

Co říci závěrem?

Všichni členové nové rodiny Lancer těží z nové vysoce odolné konstrukce skeletu karosérie, která zaručuje ostrou jízdní dynamiku, ale zároveň
i dlouhou životnost, komfort a vysokou pasivní bezpečnost. Nová rodina Lancer a stejně tak i nová vizuální identita značky Mitsubishi promítnutá do designu přední masky ve tvaru proudové stíhačky jsou signálem obchodní renesance Mitsubishi. Novinkou Lancer Ralliart se nová rodina Lancer stala kompletní.

Mitsubishi Lancer Ralliart je nyní k dostání u všech autorizovaných prodejců Mitsubishi Motors v České republice. Jeho cena činí 839 900 Kč vč. DPH (shodně pro verzi Sportsedan i Sportback).

Kompletní ceník a parametry ve formátu PDF


Dovozce ČR: M Motors CZ s.r.o., Na Chodovci 2457/1, 141 00 Praha 4
Zákaznické centrum: 800 808 808, www.mitsubishi-motors.cz