Mitsubishi Outlander PHEV - Technologie WWW.MITSUBISHI-MOTORS.CZ
Informace jsou platné ke dni 25.4.2017
Nákup vozu Mitsubishi
Outlander PHEV
PDF ke stažení
Jarní servisní nabídka Kompatibilita mobilních telefonů s Mitsubishi handsfree systémem

5-ti letá záruka Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV
Cena od 1 079 900 Kč

Mitsubishi Outlander PHEV – Technologie

Technologie pohonu PHEV

Koncept pohonu nového modelu Outlander PHEV spočívá v možnosti efektivní, čistě elektrické jízdy na baterie automobilu. Dojezd však není omezen její kapacitou, protože benzínový motor může zajišťovat pohon přední nápravy nebo generovat elektrickou energii pro funkci pohonu elektromotorů a nabíjení baterie. Při vývoji modelu Outlander PHEV byly implementovány tři hlavní prvky, a to:

Mitsubishi Outlander PHEV
  • Technologie SUV - model Pajero
  • Technologie 4WD - model Lancer Evolution
  • Technologie elektromobilu - model i-MiEV

Outlander PHEV přebírá některé prvky z modelu i-MiEV a pyšní se inovativní architekturou připomínající elektromobil. Vpředu se nachází spalovací benzínový motor s objemem 2,0l a výkonem 89 kW, uložený na pravé straně stejného motorového prostoru jako u modelu Outlander s běžným spalovacím motorem. Následuje přední elektromotor s výkonem 60 kW (137 Nm), měničem napětí a generátorem, nacházejícím se na levé straně motorového prostoru v podobném uspořádání jako klasický motor a převodovka. Modul trakční baterie s kapacitou 12 kWh je bezpečně uložen pod podlahou mezi nápravami, aby nezasahoval do prostoru interiéru. Zadní elektromotor s výkonem 60 kW (195 Nm) a měničem napětí se nachází pod podlahou, aby nenarušoval zavazadlový prostor. Permanentní elektrický pohon 4 kol je řešen pomocí dvojice elektromotorů, kde každý elektromotor nezávisle pohání svou vlastní nápravu pro optimální rozdělení točivého momentu na přední a zadní nápravu.

Mitsubishi Outlander PHEV

Jízdní režimy

Model disponuje automatickým výběrem jízdních režimů, které jsou aktivovány na základě aktuálních jízdních podmínek. Jsou to:

  • Čistě elektrický režim
  • Sériový hybridní režim
  • Paralelní hybridní režim

Čistě elektrický režim nabízí elektrickou jízdu jako elektromobil s pohonem všech kol a dvěma elektromotory, jimž energii dodává modul trakčního akumulátoru. V tomto případě je možné dosáhnout maximální rychlosti 120 km/h a dojezd více než 52 km. V tomto režimu může Outlander PHEV splnit každodenní rodinné povinnosti s nejmenším možným dopadem na životní prostředí.

Sériový hybridní režim nabízí pohon všech kol párovými elektromotory, které podporuje generátor. Při dosažení rychlosti 120 km/h, při náhlé akceleraci nebo při poklesu kapacity akumulátoru pod 30%, je automaticky zvolen sériový hybridní režim. Tehdy generátor znovu dobíjí trakční akumulátor s možností návratu do režimu čistého elektromobilu, protože systém je nastaven tak, aby se vracel k plně elektrické provozu co možná nejčastěji.

Paralelní hybridní režim využívá maximální výkon všech svých pohonných zdrojů, benzínový motor podporovaný pohonem všech kol s párovými elektromotory. Benzínový motor pohání přední kola přes spojku a pár elektromotorů jej plynule doplňuje vpředu i vzadu. Generátor současně dobíjí trakční akumulátor. Tak jako v případě sériového hybridního režimu, systém se automaticky vrátí buď do sériového hybridního režimu, nebo dokonce do režimu čistého elektromobilu, když paralelní hybridní režim již není nutný.

Mitsubishi Outlander PHEV

Jízdní režim nabíjení a šetření baterie

Jízdní režim nabíjení a šetření baterie jsou speciální režimy, které aktivuje sám uživatel pomocí tlačítek na středové konzole. Režim nabíjení baterie Battery Charge mode je stav, kdy motor neustále nabíjí baterii, i když je vozidlo zastaveno. Dobíjení baterie na úroveň 80% trvá asi 40 minut (v závislosti na počátečním stavu nabití baterie) a spotřebuje 3 litry benzínu, v případě zastaveného vozidla (volnoběh). Battery Save mode je režim, ve kterém systém snižuje spotřebu energie baterie. Tento režim může ušetřit elektrickou energii například pro jízdu ve městě.

Mitsubishi Outlander PHEV

Nabijení

Outlander PHEV můžete dobíjet z pohodlí Vašeho domova stejně jako elektromobil a využít například zvýhodněný noční proud. Doba nabíjení je 5 hodin z klasické elektrické zásuvky, ale přítomna je i inovativní technologie rychlonabíjení (standard CHAdeMO) z rychlonabíjecí stanice, kde jsou akumulátory nabity na 80% již za 30 minut. Samozřejmostí je i jednoduchá výhoda možnosti dobíjení akumulátorů během jízdy a sofistikovaný systém rekuperace brzdné energie, nabíjející akumulátor. Řidič může ovládat stupeň rekuperace pomocí pádel pod volantem.

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Remote Control

Řidiči mohou využít svůj smartphone nebo tablet jako dálkové ovládání pro nastavení časovače nabíjení ze vzdáleného místa pomocí sítě WiFi. Tato skvělá funkce také umožňuje sledování úrovně nabití baterie, zbývající dobou nabíjení, stav automobilu a umožňuje nastavit funkce a časovač klimatizace.

Mitsubishi Outlander PHEV

Pohon S-AWC

Přední a zadní elektrický pohon v kombinaci s unikátním systémem pohonu všech kol podporuje komfort a bezpečnost za jakýchkoliv jízdních podmínek. Díky stabilitě a přesnosti pohonu odvozeného z rallye technologie bude jízda hladká a dostatečně dynamická, s pružným zrychlením i v náročném terénu. Optimální kombinace řízení stability a kontroly trakce ASC s elektronicky řízenými motory a aktivním diferenciálem přenosu točivého momentu AYC vyniká vysokou přesností. Výhodou přirozené schopnosti elektromotorů je okamžitě dodat maximální točivý moment. Tato konfigurace přináší zrychlení na stejné úrovni jako 3,0litrový motor. K dispozici je také funkce 4WD LOCK, která v případě zhoršených jízdních podmínek simuluje uzamknutí mezinápravového diferenciálu a distribuuje točivý moment mezi obě nápravy pro lepší trakci a stabilitu na sněhu, písku nebo kluzké vozovce.

Zobrazení speciálních PHEV funkcí na displeji vozidla

Mitsubishi Outlander PHEV

Jasné a přehledné budíky a ukazatele Outlanderu PHEV nabízejí snadný přísun dat o využívání PHEV technologie, toku elektrické energie, jízdních režimech a aktuálním stavu automobilu. Sdružený ukazatel výkonu zobrazuje hladiny POWER, ECO a CHARGE. Informuje o změnách chování motorů a reakce na plynový pedál. Pokud je ukazatel v hladině ECO, řidič jezdí ekologicky a prodlužuje dojezd, zatímco v hladině CHARGE je díky rekuperaci brzdné energie dobíjen akumulátor. Velký barevný 4,2 palcový multi-informační displej podává pomocné informace o toku energie systémem, indikátoru plnosti baterie, zvoleném jízdním režimu, délce elektrického a kombinovaného dojezdu i indikátoru nabíjení a jeho trvání. Multimediální 7palcový displej s vysokým rozlišením MMCS poskytuje ještě více informací o PHEV systému v podobě funkcí jako: zobrazení elektrického toku vlivem jízdní dynamiky, spotřebu klimatizace, indikátor s poměrem ECO jízdy a ECO skóre, akční rádius dojezdu a nastavení a časovač klimatizace. Zajímavou funkcí je i vyhledávání a seznam nabíjecích stanic pomocí navigace.

Mitsubishi Outlander PHEV

Multimediální navigační systém MMCS s audiosystémem Rockford Fosgate™

Audiosystém Rockford Fosgate byl vyvinut přímo pro Outlander PHEV. Má 8kanálový zesilovač s výkonem 710 W, subwoofer s průměrem 25 cm a 9 reproduktorů na 7 pozicích spolu. Multimediální navigační systém MMCS umožňuje zobrazování map ve 3D pohledu a je mimo jiné vybaven přijímačem digitálního vysílání DAB, čtečkou SD karet a 7palcovým dotykovým monitorem.

Mitsubishi Outlander PHEV

Přídavné elektrické vytápění

Outlander PHEV disponuje kombinovaným topným systémem, který obvykle využívá teplo z motoru. Cestující však udrží v teple, i když je motor vypnutý, díky cirkulaci teplé vody pomocí a přídavnému elektrickému topení. Přídavné elektrické topení také doplňuje teplo generované motorem za velmi chladného počasí. Je možné jej ovládat i nezávisle pomocí dálkového ovládání Mitsubishi Remote Control.

Mitsubishi Outlander PHEV

Bezpečnost

Mitsubishi Outlander PHEV obdržel v nárazových testech Euro NCAP nejvyšší hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Společnost Mitsubishi využívá i pro Outlander PHEV ověřenou bezpečnostní konstrukci skeletu Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), která poskytuje posádce zvýšenou ochranu při kolizích z jakéhokoliv směru, dokonce i při srážkách s vozidlem jiné výšky nebo hmotnosti. Zároveň pomáhá chránit palivový systém před poškozením při nárazu zezadu.

Při nárazu je posádka chráněna až 9 airbagy včetně kolenního airbagu řidiče. Přední sedadla mají bezpečnostní pásy vybavené předpínači s omezovači síly, které lépe fixují tělo při nárazu, ale současně chrání posádku v případě nehody před nadměrným tahem bezpečnostního pásu.

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV je vybaven kompletní sadou aktivních bezpečnostních prvků, včetně stabilizačního systému ASC, systému elektronické kontroly trakce TCL a protiblokovacího brzdového systému ABS se systémem elektronického rozdělovače brzdné síly EBD. Dále sem patří např. systém přednostního brzdění BOS (v kritické situaci upřednostní brzdění před akcelerací, pokud jsou sešlápnuty oba pedály současně), systém signalizace nouzového brzdění ESS (automaticky aktivuje varovná světla, aby tak upozornil za Vámi jedoucí vozidla a snížil pravděpodobnost srážky zezadu) nebo nouzový brzdový asistent EBA.

Pokud jde o rozjíždění se do kopce, je Outlander PHEV sériově vybaven asistentem rozjezdu do kopce HSA, který automaticky podrží brzdu při přešlapování z brzdového na plynový pedál, čímž předchází couvnutí při rozjíždění se do kopce.

Adaptivní tempomat (ACC)

Adaptivní tempomat (ACC) přizpůsobuje rychlost vozidla pro udržení stanovené vzdálenosti mezi vozidly nejen při jízdě vysokou konstantní rychlostí, ale i při nízkých rychlostech, jako například v dopravní špičce. Naopak, systém zmírnění následků čelní srážky FCM snižuje riziko nárazu v kritické situaci, kdy Outlander PHEV okamžitě reaguje na jiná, stojící vozidla, prudkým zabrzděním. Systém kontroly jízdy v jízdním pruhu LDW zase upozorní rozsvícenou kontrolkou a zvukovým signálem řidiče, že se vozidlo chystá opustit jízdní pruh.

Mitsubishi Outlander PHEV

Xenonové světlomety Super-HID "Wide Vision"

Mitsubishi Outlander PHEV

Dalším prvkem, který přispívá ke zlepšení aktivní bezpečnosti, jsou přední xenonové světlomety se systémem Super-HID "Wide Vision", které jsou přibližně 1,4krát výkonnější než běžné xenonové reflektory. Posunutím nízkotlaké výbojky k horní straně paraboly může světlo, které dříve zůstávalo nevyužité, svítit dopředu a zabezpečit světelný tok 1 350 lumenů, kterými pokrývá nesmírně široký úhel přibližně 80 ° zleva doprava na obou stranách vozidla (celkově 160 °) namísto 42 ° x 2 u běžných xenonových reflektorů.

Akustický varovný systém vozidla (AVAS)

Akustický varovný systém vozidla (AVAS) je bezpečnostní systém, který upozorní chodce před blížícím se vozidlem v režimu tiché elektrické jízdy. Signalizaci přizpůsobuje rychlosti vozidla a je aktivní až do dosažení rychlosti 35 km/h.

Mitsubishi Outlander PHEV

Elektricky ovládané páté dveře

Zadní výklopné dveře je možné ovládat pomocí systému dálkového ovládání nebo spínače přímo z místa řidiče. Páté dveře tak můžete pohodlně otevřít a zavřít, aniž byste museli vystoupit z vozidla.

Parkovací asistent s kamerou

Mitsubishi Outlander PHEV

Pomocí zadní kamery, jejíž obraz je přenášen na dotykový display audiosystému, bude parkování ve městě ještě jednodušší. Na display se při couvání zobrazuje pohled ze zadní kamery a pomocné barevné linky znázorňující přibližný směr vozidla.


Dovozce ČR: M Motors CZ s.r.o., Na Chodovci 2457/1, 141 00 Praha 4
Zákaznické centrum: 800 808 808, www.mitsubishi-motors.cz