Mitsubishi Outlander - Technologie WWW.MITSUBISHI-MOTORS.CZ
Informace jsou platné ke dni 25.3.2017

Nový Mitsubishi Outlander – Technologie

Mitsubishi Outlander teď dosahuje ještě lepší jízdní vlastnosti a jízdní stabilitu na cestě díky propracovanému podvozku a pohonnému ústrojí. Outlander přináší řadu nových prvků, jako rozšíření elektronicky řízeného pohonu všech kol Multi Select o pokročilý systém S-AWC (Super-All Wheel Control) z ikonického modelu Lancer Evolution. Novinkou je řada vyspělých asistenčních systémů zaměřených na zvýšení Vašeho komfortu a bezpečnosti. Samozřejmostí je vysoce kvalitní řemeslné zpracování a příkladná ovladatelnost s účinnou zpětnou vazbou na povely řidiče. K tichému prostředí v kabině vozu přispělo celkem 33 vylepšení zaměřených na potlačení hluku, vibrací a chvění, konkrétně od motoru i podvozku, a aerodynamického hluku.

Sofistikovaný systém pohonu všech kol S-AWC

S-AWC

Systém S-AWC je inspirován legendární technologií Lancer Evolution. Unikátní pohon 4x4 poskytuje řidiči ideální podmínky pro bezpečnou jízdu při akceleraci, brzdění, zatáčení a změně směru jízdy za použití elektronicky řízené spojky pohonu 4WD a aktivního elektronicky ovládaného nápravového diferenciálu AFD. Systém má funkci aktivního stáčení vozu AYC kolem svislé osy. Výsledkem je zlepšení projíždění zatáček, jízdní stability a přenosu výkonu při zachování příznivé spotřeby paliva.

Outlander disponuje 4 režimy jízdy:

  • AWC ECO pro nízkou spotřebu paliva za normálních podmínek přenáší hnací moment výhradně na přední kola, aby dosáhl co nejnižší spotřeby paliva; zaznamená-li kluzký povrch, automaticky se přepne na 4WD
  • NORMAL pro optimální pohon 4WD pro stálé použití reguluje přenos hnacího momentu na jednotlivá kola v souladu s jízdními podmínkami
  • SNOW pro kluzké povrchy zajišťuje optimální záběrové schopnosti a ovladatelnost za jízdy na zledovatělých či zasněžených vozovkách nebo jiném kluzkém povrchu.
  • LOCK pro nejvyšší trakci a nejvyšší využití 4WD na jakémkoliv povrchu (včetně pevného povrchu) a v jakékoliv rychlosti.

Temperamentní výkon

Nový Mitsubishi Outlander dokáže nabídnout vysoký výkon, včetně působivé akcelerace a výborné odezvy řízení, to vše při nízké spotřebě paliva a emisích CO2.


Vznětový motor „4N14“ 2.2 DI-D o výkonu 110 kW (150 koní), tzv. „čistý turbodiesel“


2.2 DI-D

Tento agregát je součástí série úplně nových naftových motorů 4N1, ultraefektivních celohliníkových jednotek s rozvodem ventilů DOHC, které se vyznačují jedním z nejnižších kompresních poměrů (14,9:1). Je výsledkem spolupráce Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. Kromě výrazného snížení celkové hmotnosti a lepších dynamických vlastností je tento motor charakteristický nižší spotřebou paliva a úrovní emisí, velmi příznivým projevem bez vibrací a hluku. Optimalizované přeplňování zajišťuje lepší průběh točivého momentu, s maximální hodnotou od nízkých otáček motoru. Nastavení lopatek turbodmychadla a plnicího tlaku bylo upraveno pro zvýšení točivého momentu v oblasti nízkého zatížení motoru.

Motorizace 2.2 DI-D je k dispozici výhradně s pohonem 4WD s 6stupňovou manuálně řazenou nebo 6stupňovou automatickou převodovkou.


Zážehový motor „4J11“ 2.0 MIVEC o výkonu 110 kW (150 koní) s technologií SMART MIVEC


MIVEC

Tento motor zkonstruovaný speciálně pro Mitsubishi Outlander využívá systém SMART MIVEC s plynule proměnlivým zdvihem sacích ventilů od 1,5 mm do 10 mm, dobou jejich otevření a načasováním otevření sacích a výfukových ventilů vůči natočení klikové hřídele. Zlepšuje spotřebu paliva tím, že snižuje sací ztráty, nedochází k rázovým tlakovým změnám v sacím potrubí, kdy je vstřikované palivo lépe odpařeno a efektivněji využito. Díky použití rozvodu ventilů SOHC bylo dosaženo nižší hmotnosti a menších rozměrů motoru. Novým uložením motoru se docílilo podstatného snížení přenosu vibrací a hluku do karoserie. Dosahovaná nízká spotřeba paliva a emise CO2 se odvíjí jednak od vysoké flexibility motoru, ale také od jeho kompaktnosti, hmotnosti a snížení plnících ztrát.

Motorizace 2.0 MIVEC je k dispozici s pohonem 2WD a 5stupňovou manuálně řazenou převodovkou nebo s pohonem 4WD a bezstupňovou automatickou převodovkou CVT.










Automatická 6stupňová převodovka

6stupňová automatická převodovka je dokonale vyladěna pro plynulou a pohodlnou jízdu. Přesto při sešlápnutí plynového pedálu dokáže Mitsubishi Outlander pohotově zrychlit při každé rychlosti. Rychlostní stupně může řidič rovněž měnit manuálně pomocí páček řazení pod volantem.

MIVEC

Bezstupňová převodovka INVECS-III CVT

Vyspělá převodovka CVT s plynule měnitelným převodovým poměrem se automaticky přizpůsobuje momentálním jízdním podmínkám. Díky ní modernizovaný Mitsubishi Outlander plynule a svižně zrychlí, kdykoli sešlápnete plynový pedál, a zároveň dosahuje mimořádně příznivé spotřeby paliva, čímž překonává tradiční automatické převodovky. Při plném sešlápnutí plynového pedálu převodovka okamžitě podřadí, avšak motor si i nadále zachová tichý chod. Ucítíte mohutný zátah, který Vám vnese úsměv do tváře. Nově byla tato převodovka doplněna o funkci Step up Shift, která navozuje pocit změny rychlostních stupňů jako u klasické automatické převodovky. Pro pocit z manuálního řazení můžete měnit 6 přednastavených rychlostních stupňů ve sportovním módu pomocí ovládacích pá ek pod volantem.


Inteligentní systémy přispívají k bezpečné jízdě


Systém FCM (Forward Collision Mitigation)

Outlander je vybavený pokročilými bezpečnostními technologiemi včetně systému předcházení a zmírňování následků čelního nárazu FCM (Forward Collision Mitigation), jenž snižuje riziko srážky v kritické situaci, kdy Outlander reaguje na blížící se překážku nejprve varováním řidiče a následně prudkým automatickým brzděním. Rozpoznává vozidla a chodce pohybující se před vozidlem pomocí kamery a laserového radaru.

FCM brake

Systém monitorování a podpory udržování jízdního pruhu LDW (Lane Departure Warning) vč. asistenta změny jízdního pruhu LCA (Lane Change Assistant)

Systém LDW Vás upozorní rozsvícenou kontrolkou a zvukovým signálem na skutečnost, že se vozidlo chystá opustit jízdní pruh bez toho, aniž by byla použita směrová světla. Asistent LCA Vás upozorní v případě, že se chystá změnit jízdní pruh (při aktivovaných směrových světlech) a v tomto pruhu se za ním pohybuje jiné vozidlo vyšší rychlostí ve stejném směru.

LDW


Systém sledování mrtvého úhlu (BSW)

Tato bezpečnostní funkce používá radarová čidla umístěná v zadním nárazníku k tomu, aby rozpoznala jiná vozidla v mrtvých úhlech za Vaším vozidlem či po jeho stranách. Čidla rozpoznají jiná vozidla až do vzdálenosti cca 70 m, záleží na tom, jak rychle se Vaše vozidlo pohybuje. Na přístrojovém panelu se rozsvítí kontrolka, je-li systém aktivován. Pokud systém rozpozná vozidlo v okolí, upozorní Vás akustickým signálem (jsou-li zapnuté směrové ukazatele) a ve zpětném zrcátku na příslušné straně se rozsvítí kontrolka.

BSW



tempomat

Tempomat

Rychlost vozidla se udržuje automaticky bez nutnosti používat plynový pedál, což přispívá k vyššímu pohodlí na dlouhých trasách. Systém se samočinně deaktivuje sešlápnutím brzdového pedálu.









adaptivní tempomat

Adaptivní tempomat ACC

Adaptivní tempomat přizpůsobuje rychlost nového Outlanderu tak, aby udržel předvolenou vzdálenost od vozidel jedoucích před Vámi, a to nejen při jízdě vysokou konstantní rychlostí, tak i při nízkých rychlostech, jako např. v dopravní špičce. Snižuje tak stres řidiče, obzvláště při jízdě v dopravních kolonách na dálnici.

adaptivní tempomat

omezovač rychlosti

Omezovač rychlosti

Omezovač rychlosti zabraňuje vozidlu za většiny situací překročit Vámi nastavenou rychlost. Pokud by přesto došlo k jejímu překročení (např. při jízdě z kopce), zobrazí se varování a současně ozve výstražný signál.
















Automatická dálková světla

Pro zvýšení bezpečnosti, komfortu a řízení vozidla v noci se dálková světla automaticky přepnou na potkávací, pokud systém před Vámi rozpozná jiná vozidla a automaticky se následně přepnou zpět na dálková světla. Nemusíte tak věnovat tolik pozornosti neustálému přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly.

světla

světla

Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním

Vnitřní zrcátko automaticky zabraňuje oslňování od světlometů za Vámi jedoucích vozidel, aby byl zachován ničím nerušený výhled v zájmu co nejbezpečnější jízdy.






Vyspělé bezpečnostní systémy usnadňují parkování


Funkce sledování okolí vozidla (Multi Around View Monitor)

Řidič si může v různých kombinacích zobrazovat záběry kamer umístěných vpředu, vzadu a po stranách vozidla (vč. pohledu z ptačí perspektivy), a odhalit tak překážky v mrtvých úhlech výhledu např. při parkování.

Multi Around View Monitor



RCTA

Systém sledování dopravní situace za vozidlem (RCTA)

Při aktivaci systému RCTA se na přístrojovém panelu rozsvítí kontrolka. Pokud radarové snímače umístěné v zadním nárazníku při zařazené zpátečce rozpoznají, že se blíží jiné vozidlo, spustí se varovná zvuková signalizace a v obou zpětných zrcátkách začnou blikat kontrolky.







Ultrazvukový systém zmírnění nežádoucí akcelerace (UMS)

UMS

Pokud přední nebo zadní senzory zaznamenají v blízkosti vozidla překážku, pomohou zabránit kolizi při parkování spuštěním varovné zvukové signalizace a zobrazením varovné zprávy. Reguluje se i výkon motoru pro případ, že byste nechtěně sešlápli plynový pedál.





Prvky pasivní bezpečnosti


RISE

Konstrukce karoserie RISE

K vysoké bezpečnosti v případě nehody výrazně přispívá bezpečnostní konstrukce karoserie RISE (zkr. „Reinforced Impact Safety Evolution“) od Mitsubishi Motors, která účinně pohlcuje energii a pomáhá zajistit neporušenost kabiny. Poskytuje posádce zvýšenou ochranu při kolizích z jakéhokoli směru, dokonce i při srážce s vozidlem jiné výšky nebo hmotnosti. Zároveň pomáhá chránit palivový systém před poškozením při nárazu zezadu.


7 airbagů

V případě nehody chrání cestující sedm airbagů schopných pohlcovat nárazové síly. Soustava zahrnuje čelní, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Přední sedadla jsou vybavena bezpečnostními pásy s předpínači a omezovači zátěže, které lépe fixují tělo při nárazu a současně chrání posádku v případě nehody před nadměrným tahem bezpečnostního pásu.

7 airbagů

euroNCAP

Maximální ocenění v nárazových testech

Za své skvělé bezpečnostní parametry získal Outlander v roce 2012 maximální pětihvězdičkové ohodnocení v bezpečnostních testech Euro NCAP a v roce 2013 pak nové ocenění „Euro NCAP Advanced“ (za systém předcházení čelní srážce FCM).

Prvky aktivní bezpečnosti


Systém aktivního řízení stability (ASC)

Pokud kola ztratí záběr při jízdě na kluzkém povrchu nebo v zatáčce, systém ASC automaticky reguluje výkon motoru a vyvíjí brzdnou sílu na příslušná kola, aby byla zajištěna kontrola nad vozidlem a zabránilo se smyku.

ASC

Asistent rozjezdu do kopce (HSA)

Systém HSA při rozjezdu v prudkém kopci pomáhá zabránit nechtěnému couvnutí vozidla po uvolnění brzdového pedálu – vozidlo brzdí po dobu dalších max. 2 sekund, dokud nesešlápnete plynový pedál.

HSA

Skvělá viditelnost za každého počasí


LED světlomety

LED světlomety

Naprostou novinkou poprvé použitou u Mitsubishi jsou nové LED hlavní světlomety, které se skládají ze dvou vedle sebe umístěných projektorů. Jasně osvítí vozovku před vozidlem, abyste i za snížené viditelnosti bezpečně rozpoznali překážku. Díky použité technologii LED výrazně přispívají k úspoře elektrické energie. Jsou kombinované se světly pro denní svícení (DRL) s 12 LED diodami, díky nimž snadno rozpoznáte Outlander již z dálky. Aby byla zajištěna viditelnost za každé situace, jsou LED světlomety standardně vybaveny ostřikovači.







LED mlhové světlomety

Přední LED mlhová světla

Reflektorová mlhová světla s propracovanou konstrukcí LED díky jasně bílému paprsku světla osvítí vozovku zřetelněji oproti klasickým mlhovým světlům. Použití technologie LED vedlo ke snížení spotřeby energie z 19 W na 5,4 W.









Moderní technologie pro Váš větší komfort


Dokonalé odhlučnění interiéru

Požitek z kultivované jízdy v novém Outlanderu je ještě příjemnější díky dokonalému odhlučnění interiéru. K tichému prostředí v kabině vozu přispělo celkem 33 vylepšení zaměřených na potlačení hluku, vibrací a chvění, konkrétně od motoru i podvozku a aerodynamického hluku. Ta se týkala různých oblastí v rámci celého vozidla – karoserie, motor, zavěšení kol, samotná kola, zvukotěsná skla, dynamické tlumiče zabudované na různých místech a součástech atd. – až po úpravy systému dveřních těsnění s cílem dosáhnout kvalitnějšího tlumeného klapnutí při zavření dveří. Provedená opatření se odrazila v mnohem tišším prostředí v kabině vozu, což je zárukou příjemnějšího cestování i přátelštější atmosféry na palubě; důkazem je lepší index srozumitelnosti řeči v kabině, tj. možnost konverzovat za jízdy bez zvyšování hlasu.



Inteligentní systém bezklíčového ovládání centrálního zamykání

Inteligentní systém bezklíčového ovládání centrálního zamykání

Mitsubishi Outlander je vybaven inteligentním systémem bezklíčového ovládání centrálního zamykání s tlačítkem zapalování START/STOP. Prostřednictvím tlačítek na vnějších klikách předních dveří a na pátých dveřích můžete příslušné dveře zamknout či odemknout pouhým stiskem. Motor lze spustit nebo vypnout pouhým stisknutím tlačítka zapalování. Elektronický klíč od vozidla stačí mít u sebe, aniž byste jej museli vyndávat z kapsy.






Elektrická parkovací brzda

Elektrická parkovací brzda s přidanou funkcí Auto Hold

Parkovací brzda umístěná na středové konzole se snadno ovládá prostřednictvím stylového spínače. Jednoduše stačí vypínač zvednout nahoru, pokud vozidlo chcete zabrzdit nebo jej naopak stisknout, pokud vozidlo chcete odbrzdit. Když zastavíte na křižovatce, přidaná funkce Brake Auto Hold zabrání pohybu vozidla, i když uvolníte nohu z brzdového pedálu. Sešlápnutí plynového pedálu brzdy uvolní.












Elektricky ovládané 5. dveře

Elektricky ovládané 5. dveře

Zadní výklopné dveře můžete otevírat a zavírat čistě elektricky, stačí jednoduše stisknout spínač vedle sedadla řidiče.









Vyhřívané přední sklo

Vyhřívané přední sklo

Topné drátky rozvedené po celé ploše čelního skla odstraní zamlžení či námrazu a zajistí tak lepší viditelnost v daleko kratším čase než při použití klasického topení.







Vyhřívaný volant

Vyhřívaný volant přispívá k pohodlnému cestování za chladných dnů. Spínač vyhřívání je prakticky umístěn na středovém panelu.



Dešťový senzor

Dešťový senzor a senzor automatického rozsvěcení světel

Senzor rozsvěcení světel automaticky aktivuje světlomety, jakmile se setmí. Dešťový senzor aktivuje stěrače čelního skla automaticky, pokud jsou na předním skle detekovány kapky.









Dvouzónová automatická klimatizace

Dvouzónová automatická klimatizace

Díky dvouzónové klimatizaci je možné nastavit individuálně teplotu pro sedadlo řidiče a sedadlo spolujezdce.







Vyspělé telematické systémy


2DIN audiosystém s dotykovým displejem

2DIN audiosystém s dotykovým displejem

Ve vybraných verzích si cestující mohou vychutnat spičkový 2DIN audiosystém s 6,1" barevným dotykovým LCD displejem, rádiem LW/MW/FM a CD/MP3 přehrávačem. O kvalitní ozvučení se stará šest reproduktorů rozmístěných po celém vozidle.

Navigační soustava se čtečkou SD karet (MMCS)

Tato ústřední dotyková obrazovka s vysokým rozlišením usnadňuje ovládání a zřetelně Vás informuje o dosažených parametrech ECO jízdy, jako spotřeba energie a dojezdová vzdálenost. S ohledem na vyšší bezpečnost jízdy se při couvání na displeji ukazuje i obraz z parkovacích kamer. Multimediální navigační systém MMCS obsahuje funkce jako 3D zobrazování map, přijímač digitálního rádia DAB, 7palcový dotykový LCD displej, audiosystém Rockford Fosgate® (710 W) s efektním ozvučením DTS Neural Surround™ prostřednictvím 9 reproduktorů, rádio LW/MW/FM, CD/MP3 a 2 x SD vstup.

Bluetooth® hands-free LINK-SYSTEM

Zůstaňte ve spojení a zachovejte si bezpečnou kontrolu díky hands-free sadě. Připojte svůj mobilní telefon podporující technologii Bluetooth® a díky funkci hlasového ovládání budete moci uskutečňovat hovory s rukama na volantu.

LINK-SYSTEM Systém automatického zastavení a nastartování motoru

Ochrana životního prostředí

Systém automatického zastavení a nastartování motoru (AS&G) a systém podpory úsporné jízdy (ECO) navíc nabízí všestrannou podporu úsporné jízdy. Vyladěný aerodynamický tvar vozidla a lehká karoserie významným způsobem snižují energetické ztráty. Tyto vynikající ekologické parametry, které se současně projevují v úspoře paliva, uspokojí i toho nejnáročnějšího řidiče. Byly dosaženy při zachování dokonalého požitku z jízdy, na nějž jsou majitelé vozidel značky Mitsubishi již dlouhá léta zvyklí.

Funkce automatického zastavení a nastartování motoru AS&G snižuje spotřebu paliva a emise CO2 tím, že automaticky vypíná pohonnou jednotku při zastavení vozidla, např. při čekání na semaforech . Princip fungování je velmi jednoduchý. Při vyřazení rychlosti a vrácení pedálu spojky do původní polohy se motor sám vypne. Motor se automaticky opět nastartuje v okamžiku, kdy sešlápnete spojkový pedál, abyste mohli zařadit rychlostní stupeň při rozjezdu z křižovatky.



Systém podpory úsporné (ECO) jízdy

Systém automaticky monitoruje způsob jízdy řidiče z hlediska využití paliva a vyhodnocuje. Řidič může sledovat ekologičnost/ekonomičnost provozu prostřednictvím ukazatele na palubním počítači. Skóre úsporné jízdy se zobrazuje po stanovené časové období, což napomáhá k zlepšení návyků řidiče jezdit stále úsporněji. Stisknutím tlačítka režimu ECO může řidič aktivovat úspornější chod motoru, klimatizace a soustavy pohonu 4WD.

Systém podpory úsporné (ECO) jízdy





Dovozce ČR: M Motors CZ s.r.o., Na Chodovci 2457/1, 141 00 Praha 4
Zákaznické centrum: 800 808 808, www.mitsubishi-motors.cz