Mitsubishi L200 - Technologie WWW.MITSUBISHI-MOTORS.CZ
Informace jsou platné ke dni 24.3.2017

Mitsubishi L200 – Technologie

Motory nové generace s nejnižší spotřebou ve třídě

Nové Mitsubishi L200 přichází se zcela novou řadou vznětových motorů MIVEC o objemu 2,4 litru s typovým označením 4N15. Tento motor, jenž je společným výstupem spolupráce Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., představuje ultra-úspornou řadu celohliníkových vznětových čtyřválců DOHC 16v s rozvodem paliva typu common rail a přímým vstřikováním, pyšnící se jednou z nejnižších hodnot kompresního poměru v celém odvětví 15,5:1.

Systém MIVEC, u tohoto motoru použitý pro ventilový rozvod na straně sání, upravuje časování, zdvih a dobu otevření ventilů prostřednictvím dvou různých profilů vačky. Klíčovou myšlenkou je zajistit lepší regulaci sání vzduchu v zájmu vyšší účinnosti a výkonu, a to v širším spektru otáček motoru, a samozřejmě i s ohledem na co nejnižší spotřebu paliva a emise.

V novém Mitsubishi L200 je systém MIVEC použit vůbec poprvé u terénních pickupů. Kromě časování MIVEC tyto motory disponují i systémem common rail s vysokým vstřikovacím tlakem 2000 barů, vícenásobným vstřikem paliva (celkem k němu dochází ve 3 fázích), upraveným tvarem spalovací komory a mimořádně tichým rozvodovým řetězem.

Turbodmychadlo s variabilní geometrií díky nižšímu setrvačnému momentu okamžitě produkuje mohutnější zátah od nižších otáček a přispívá k plynulému zrychlení při vyšších otáčkách. Mezichladič zajišťuje optimální ochlazování vzduchu v zájmu dalšího zvýšení účinnosti spalování.

Výsledkem je výkonný motor s pružnou odezvou a velmi tichým chodem, minimem vibrací, nižší hmotností a optimalizovaným spalováním, díky němuž Mitsubishi L200 dosahuje nejnižší spotřebu paliva a úroveň emisí ve třídě.

Turbodiesel MIVEC vyvinutý pro sportovní pick-up Mitsubishi L200 dosahuje výkon 133 kW (při 3 500 ot/min) a točivý moment 430 Nm (při 2 500 ot/min). Toto jsou dostatečné parametry pro to, aby Mitsubishi L200 zvládl i skutečně náročný terén.

Druhou nabízenou pohonnou jednotkou je přeplňovaný vznětový motor 2,4 DI-D o výkonu 113 kW (při 3 500 ot/min) a točivém momentu 380 Nm (při 1 500 – 2 500 ot/min). Tento motor díky lehkému celohliníkovému bloku a přesnému systému vstřikování paliva typu Common Rail dosahuje pozoruhodně nízké spotřeby paliva i nízkých emisí CO2, avšak zároveň vykazuje energickou odezvu a solidní točivý moment, který uvítáte v náročných pracovních podmínkách i při trávení volného času. Systém (AS&G) snižuje spotřebu paliva a emise CO2 automatickým vypínáním motoru, když se vozidlo nachází v klidu, jako například při čekání na semaforech. Jakmile sešlápnete pedál spojky, motor se okamžitě nastartuje a vozidlo je připraveno k jízdě.

Toužíte-li po snadné ovladatelnosti, zvolte hladce řadící pětistupňovou automatickou převodovku. V režimu Sport můžete řadit nahoru i dolů krátkým pohybem zápěstí, a vychutnat si tak potěšení ze sportovní jízdy– podobně jako u vozů s manuální převodovkou.

Šestistupňová manuálně řazená převodovka zprostředkuje naprostou kontrolu nad výkonem podle aktuálních jízdních podmínek. Robustní řadící páka s kratšími drahami a zlehka ovladatelný pedál spojky Vám zajistí snazší kontrolu nad řízením. Široké rozpětí převodových stupňů zároveň přispívá k příznivé spotřebě paliva.



Jediný pickup s pohonem 4WD Super Select II


Spolehlivý a osvědčený pohon 4WD ve spojení s vyspělým podvozkem zachovává maximální kontakt s jízdním povrchem, díky čemuž máte za každé situace naprostou kontrolu nad vozidlem.

Systém 4WD Super Select byl původně vyvinutý pro legendární model Mitsubishi Pajero. Díky mezinápravovému diferenciálu umožňuje ponechat systém 4WD zařazený i na zpevněném povrchu. Pomocí voliče režimu pohonu můžete přepnout během jízdy z pohonu 2WD (2H) na 4WD (4H) v závislosti na momentálních podmínkách, a to až do rychlosti 100 km/h. Pokud se dostanete do nepříznivých podmínek, přepněte na režim 4HLc určený pro členitý terén nebo na 4LLc určený pro stoupání do prudkého svahu, bahno nebo hluboký sníh.

Uzávěrka zadního diferenciálu

Po uzavření diferenciálu zadní nápravy se minimalizuje rozdílná rychlost otáčení zadních kol, což je zárukou maximálních záběrových schopností i na písčitém povrchu, v bahně a na kamenech. Uzávěrka zadního diferenciálu je k dispozici v kombinaci se systémem pohonu 4WD Easy Select.


Vynikající manévrovací schopnosti s nejmenším poloměrem otáčení ve třídě 5,9 m

Vzhledem k rozměrům vozidla má L200 překvapivě malý poloměr otáčení, a tak se s ním mimořádně snadno parkuje nebo manévruje v těsných prostorách.

Díky sportovnímu řízení, přesné zpětné vazbě s optimálním nastavením účinku posilovače a snadné ovladatelnosti se stane pro řidiče jízda ve vozidle odpočinkem. Mezi krajními polohami stačí pouze 3,8 otáček volantu.

Robustní podvozek, vynikající torzní tuhost a nejvyšší přepravní kapacita ve třídě

Robustní podvozek používá dvojité lichoběžníky s vinutými pružinami a stabilizátory na přední nápravě. Tužší vinuté pružiny zavěšení předních kol a větší stabilizátory znamenají rychlejší reakce a bezpečnější jízdu, zejména pokud je řidič nucen k náhlé změně směru jízdy, například kvůli vyhnutí se nečekané překážce na silnici. Na zadní nápravě zachovali konstruktéři listová pera, jejichž pozice se upravila a rovněž se zvětšila jejich délka pro zvýšení nosnosti při současném zachování co nejlepších jízdních vlastností.


Uvedené úpravy se odrazily ve vyšším pohodlí na zpevněných vozovkách i ve větší stabilitě při jízdě v terénu při minimální naklánění karoserie. K vynikající torzní tuhosti přispívá osvědčená architektura s karoserií na podvozkovém rámu, nezbytné pro náročné provozní potřeby pick-upu. Nová generace Mitsubishi L200 se pyšní modernizovaným a zesíleným podvozkovým rámem s torzní tuhostí vylepšenou o 7% oproti předchůdci.

Pevnější konstrukce motorového prostoru s dvojitým zajišťovacím mechanismem kapoty přispívá k vyšší odolnosti i bezpečnosti. Ložná plocha je v zadních rozích speciálně vyztužena s cílem rozložit energii nárazu v případě posunutí nákladu a zabránit případnému poškození, jako jsou např. praskliny na bočních panelech.


Výsledkem těchto zlepšení je vysoká nosnost přepravovaného nákladu na korbě až 960 kg, tažná kapacita přívěsu 3 100 kg. Celkově tedy nové Mitsubishi L200 přepraví až 4 060 kg nákladu.

Dokonalé terénní schopnosti

Na cestách Vás může překvapit ledacos. Aby Vás žádná situace nezaskočila, je nové Mitsubishi L200 navrženo tak, aby zdolalo veškerý terén. I ten nejstrmější.

Díky krátkým převisům má vysoký přední nájezdový úhel 30 stupňů, a zadní nájezdový úhel 25 stupňů u provedení Club Cab a Double Cab ve výbavě Invite, resp. 22 stupňů u výbavy Double Cab ve výbavě Intense. Vynikající světlá výška mezi nápravami 235 mm (v kombinaci se 17“ koly) přispívá k vysokému přejezdovému úhlu 24 stupňů.

Nové Mitsubishi L200 se zvládne brodit až 600 mm hlubokým potokem.


Jedinečný aerodynamický tvar

Tvar karoserie nového Mitsubishi L200 je vytvořen s pomocí moderní počítačové simulace tak, aby díky prvotřídnímu součiniteli aerodynamického odporu Cd 0.40* dokonale proplouval vzduchem, což přispívá k mimořádně nízké úrovni hluku v kabině a nízké spotřebě paliva, lepšímu zrychlení a jízdní stabilitě.

Priestranná, pohodlná a tichá kabina

Mitsubishi L200 Double Cab poskytuje největší vnitřní prostor ve třídě. Vychází z koncepce „Ultimate Sport Utility Truck“ a nabízí pohodlnou jízdu srovnatelnou s komfortem osobního automobilu.

V první řadě můžeme jmenovat sedadla, která oproti předchůdci prošla výrazným vylepšením. Nový materiál sedadel doslova obejme tělo pasažéra a potlačuje námahu na dlouhých cestách. Kromě lepších sedadel mají na jízdním pohodlí zásluhu i další zlepšení.

K velkoryse prostornému interiéru významně přispívá zejména přepracovaná „J“ křivka zadní části kabiny u provedení Double Cab, která efektivně rozděluje prostor mezi kabinu a ložnou plochu.

Zásadním způsobem se zvětšila činnost pružných lůžek upevnění karoserie, tj. tlumicí hmoty mezi podvozkem a kabinou vozidla (plocha pohlcující rázy se oproti předchůdci více než zdvojnásobila). Tato komponenta hraje důležitou roli v potlačování vibrací původem od kol, vozovky a motoru. Zvýšením účinnosti tlumení se podařilo potlačit vibrace, a tedy zásadním způsobem zvýšit jízdní pohodlí a utlumit hluk.

U provedení Club Cab je na každé straně použita dvojice protisměrně se otevírajících dveří. Toto řešení umožnilo absenci prostředního sloupku, čímž se výrazně usnadnilo nastupování / vystupování osob i nakládání / vykládání nákladu.


Vynikající bezpečnost

L200 využívá bezpečnostní konstrukci skeletu kompaktní karoserie Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), čímž je výrazně zvýšena bezpečnost posádky při kolizi. Robustní konstrukce vozidla účinně pohlcuje energii, která vzniká při nárazu, a zároveň udržuje celistvost vyvýšené kabiny.

Karoserie vozu je extrémně robustní a zároveň lehká díky vysokopevnostní oceli, ze které je vyrobena. Robustnost karoserie přispívá k vysoké bezpečnosti v případě kolize. Při nárazu je posádka vozidla chráněná 7 airbagy. Systém SRS airbagů zahrnuje čelní airbagy, boční airbagy, okenní airbagy vpředu a kolenní airbag u řidiče, který značně snižuje riziko poranění dolních končetin.

Active Stability & Traction Control (ASTC) nezávisle reguluje brzdnou sílu působící na kola, a tak při zatáčení udržuje vynikající stabilitu vozidla. Senzory analyzují pohyb vozidla a určují, zda nedochází k bočnímu prokluzu. Systém zároveň zabraňuje prokluzu kol při rozjezdu tak, že přizpůsobí výkon motoru, případně protáčející se kola přibrzdí.

Trailer Stability Assist (TSA) zvyšuje stabilitu při jízdě s přívěsem. Pokud systém zachytí vybočení přívěsu, automaticky začne regulovat výkon motoru a brzdnou sílu přenášenou na jednotlivá kola, aby stabilizoval jak vozidlo, tak přívěs.

Jízdní komfort

Nastavitelný tempomat automaticky udržuje rychlost vozidla bez nutnosti používat plynový pedál, což přispívá k vyššímu pohodlí na dlouhých trasách. Systém se samočinně deaktivuje sešlápnutím brzdového pedálu.

Nastavitelný omezovač rychlosti brání vozidlu v překročení rychlosti, kterou si sami zvolíte. Jestliže dojde při jízdě z kopce k překročení nastavené rychlosti, objeví se výstražná kontrolka na displeji a zazní zvukový signál, který Vás upozorní, že je zapotřebí použít brzdy.

Jestliže vůz při rychlosti větší než 65 km/h bez příčiny vybočí ze svého pruhu, asistent jízdy v pruzích (LDW) tuto skutečnost pomocí kamer okamžitě detekuje a upozorní řidiče rozsvícením výstražné kontrolky a zvukovým signálem.

Asistent rozjezdu do kopce (HSA) usnadňuje rozjezd do prudkého svahu. Systém HSA zabrání nechtěnému couvnutí tím, že po uvolnění brzdového pedálu udržuje brzdnou sílu po dobu až 2 sekund, dokud řidič nesešlápne pedál plynu.

Nízké provozní náklady

Pro uživatele jednotunových pick-upů, často z komerční sféry, jsou nanejvýš důležité provozní náklady.

Proto se již v raných fázích vývoje nového L200 kladl důraz na snížení provozních nákladů:

  • Nižší spotřeba paliva (nejnižší ve třídě) jen 6,4 l/100 km
  • Prodloužení intervalu výměny oleje u nového L200 z dřívějších 15 na 20 tisíc km
  • Prodloužení intervalu kontroly ventilových vůlí z 30 na 60 tis. km
  • Prodloužení intervalu výměny chladicí kapaliny motoru z 60 na 180 tis. km
  • Použití bezúdržbového rozvodového řetězu
  • Servisní interval automatické převodovky dříve 80 tis. km, nyní bezúdržbové provedení

Dovozce ČR: M Motors CZ s.r.o., Na Chodovci 2457/1, 141 00 Praha 4
Zákaznické centrum: 800 808 808, www.mitsubishi-motors.cz